Temat kompleksowy: Wakacyjne wyprawy
Temat dnia: Co fruwa i lata?
Cel zajęcia: doskonalenie mowy w zakresie poprawnosci gram,atycznej i słownikowej; doskonalenie percepcji wzrokowej, kształtownie świadomości położenia przedniotów w stosunku do innych rzeczy
Witajcie kochani!!!
Już wkrótce wakacje i zapewne wielu z wyjedzie razem z rodzicami na długo oczekiwany wypoczynek. Będzie to czas radosnej zabawy i wielu przygód ale również i wyzwań. Dlatego w tym tygodniu porozmawiamy sobie o tym czym można pojechać na wakacje, gdzie można spedzić wolny czas oraz jak to zrobić, abyśmy bezpiecznie wrócili do domu.
Aby obudzić wszystkich śpiochów zapraszam na gimnastykę Smyka- maszeruj, rytmicznie tup i klaszcz odpowiednio do słów i muzyki piosenki. Powtarzaj słowa : ,,tup, tup,, i ,, klapu, klap,,
Obejrzyj film pt. ,,Środki transporu,, i powiedz:
– dlaczego statki nie toną?
– co to jest peryskop?
– powiedz z jaką predkością jeżdżą pociągi?
– czym napędzane są samochody aby mogły sie poruszać i który napęd jest najbardziej przyjazne dla środowiska?
– do czego najczęściej używane są helikoptery?
– do czego używane są balony?
Myślę, że już potrafisz samodzielnie rozwiazać wiele zagadek o środkach transportu. Spróbuj roziązać ich tyle ile chcesz.
Posłuchaj odgłosów- kliknij myszką w pojazd , który wydaje taki głos
Zagraj w grę, wskaż samochód o który pyta lektor
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d467e6e459d536bcd7df7c7fa838f2ff_/index.html
Rakieta kosmiczna to pojazd który lata- spróbuj ją wykonać wg insrtrukcji.
Życzę Ci miłego dnia- proszę – pokaż nam Swoja pracę. A jutro zapraszam na spotkanie z piratami. Do usłyszenia. Pa, pa. Pani Bożenka