Praca zdalna środa, 03.06 (grupa 3)

Temat: Jakie są moje prawa i obowiązki?
   Cele: Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia praw i obowiązków, poznawanie potrzeb innych.
            Pobudzanie do działań plastycznych.

Dzieci mają prawo do radosnej beztroskiej zabawy i do czego jeszcze? Żeby odpowiedzieć na to pytanie posłuchaj uważnie tej piosenki.

Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz Janusza Korczaka pt. Prawa dziecka”

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.


Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu wiersze poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie.

 Drogi Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na podstawie wysłuchanej piosenki, wiersza – do czego mają prawo? Przedstaw jakie obowiązki ma do wykonywania w Waszym domu. Zadaj do wykonania łatwe zadanie, by zdawało sobie sprawę z tego co, to są obowiązki. Jak to w życiu wygląda.

Dla chętnych dzieci proponuję grę interaktywną ale przez siebie wykonaną z pomocą rodziców.

https://ekodziecko.com/skaczace-zabki-gra-zrecznosciowa

.

Wysłuchaj piosenki „Jesteśmy dziećmi”. Powtórz i utrwal słowa refrenu i pierwszej zwrotki. Zaśpiewaj solo

Ćwiczenia dotyczące emocji. Emocje – są nimi zarówno radość, jak i strach, gniew czy złość. Odgrywają bardzo ważną rolę w ludzkim życiu. Jedne emocje bywają przelotne, inne z kolei towarzyszą nam przez zdecydowanie dłuższy czas.

Nazwij emocje przedstawione na obrazkach KP4.s 21a dzieci 5 letnie: radość, złość, smutek, strach. Jaki masz dzisiaj nastrój? Narysuj siebie. Jeżeli jesteś wesoły, to dlaczego? Jeżeli smutny, z jakiego powodu? Opowiedz, co czujesz gdy widzisz… ?  ( strona 6,7,8 )

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_mowaemocje/mobile/index.html#p=1

Praca plastyczna, zadanie bardzo trudne wymalujesz dziś samego siebie. A ja patrząc na twoją pracę (zdjęcie) odgadnę jakie emocje będą ukazane na Twojej twarzy. (dzieci 5 letnie) Jeżeli zadanie jest za trudne narysuj ulubioną zabawkę. Powodzenia!

Dla chętnych gra interaktywna, „Dopasuj i przesuń odpowiedni kształt”
http://pisupisu.pl/przedszkole/przesun-ksztalt

„Dopasuj literki”
http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki
 Na dziś to wszystko, życzę miłego dnia.

                                                                                              Pani Ania