Praca zdalna poniedziałek, 11.05 (grupa 2)

            Temat kompleksowy: W krainie książek i muzyki.
Temat: Czym są dla nas książki?
Cele : Budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci.
Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć.
Kształtowanie wyobraźni, wzbogacanie wrażeń , spostrzeżeń , myślenia i mowy.

Dzień dobry wszystkim;) Jak Wam minął weekend?
W tym tygodniu zabierzemy Was w krainę muzyki i książek. Jesteście gotowi?

No to wyruszamy!!!;)
Zamknijcie przez chwilę oczy…. Na hasło Rodzica : Gotowe…otwórzcie oczy i posłuchajcie co dalej.

„Ślady prowadzące do…” – zabawa tropiąca wprowadzająca w temat zajęć. 
Drogi Rodzicu jeśli masz chwilkę pomóż mi w tym zadaniu: Schowaj książki do plecaka i umieść plecak w jakimś miejscu w domu.

Dziecko podąża śladami ( na przykład  Rodzic mówi „ciepło- zimno”) i odnajduje plecak. Dorosły zadaje zagadkę dotyczącą przedmiotów w plecaku. „Choć nie ma zamka ani kluczyka Często otwierasz ją i zamykasz. W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków , bajek i opowieści”. (książka)

 Po odgadnięciu przez dziecko zagadki,otwiera plecak i wyjmuje z niego książki z bajkami dla dzieci. Wspólne oglądanie książek.

Dorosły czyta dziecku pytania:
– Czym różnią się od siebie te książeczki?
 -Czy są tej samej wielkości?
-Czy są tej samej grubości?
-Co można znaleźć w książkach?
 -Gdzie możemy kupić książkę?
 -Gdzie możemy wypożyczyć książkę?
-W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć? Dzieci odpowiadają.

„Prośba książeczki”. Oprócz książek w plecaku znajdował się także list od książeczki. Dorosły odczytuje list.

Drogie dzieci!
Piszę do Was bo tylko Wy możecie pomóc! Złośliwy czarnoksiężnik zrobił psikusa – ukrył litery tworzące nazwę pewnego domku. Jeśli odgadniecie wszystkie zagadki, dowiecie się kto mieszka w tym domku oraz jak nazywa się ten dom. Wiem, że sobie poradzicie i tym samym uwolnicie mieszkańców tego niezwykłego domu.

Trzymam za was kciuki! Wasza przyjaciółka Książeczka

            Zagadki:
Jej czerwony płaszczyk widać już z daleka. Gdy przez las idzie, wilk już na nią czeka.   (Czerwony Kapturek

Tego chłopca i dziewczynkę z bajki pamiętacie. Sprytem wiedźmę przechytrzyli w piernikowej chacie. (Jaś i Małgosia)

 Jak inne zwierzęta cztery łapy ma, lecz tylko na tylnych buty ma dwa. Choć czasem mruczy, to myszy nie goni, kapelusz z piórkiem ma na swej skroni. (Kot w butach)

W łupince orzecha wygodnie sypiała, w pyłku kwiatowym co dzień się kąpała. A choć najmniejszą dziewczynką była, od dużych kłopotów się nie ochroniła. (Calineczka)

 Był bajkowym pajacykiem co miał ludzki głos, lecz gdy głosem tym nakłamał rósł mu nos. (Pinokio) Dzieci podają rozwiązanie zagadek.

 Każda zagadka to jedna litera (1 – b, 2-a, 3- j, 4-e, 5-k).

Dom ……..( wyraz : Dom jest podany, do odgadnięcia jest drugi wyraz: bajek) – odczytanie powstałej nazwy przez chętne dzieci.                                                                      

3. Dawno, dawno temu…. – snujemy bajkę ( ćwiczenie twórcze).  Zaczyna historię po czym dziecko układa swoją wersję. Do dzieła Moje Przedszkolaki 😉

4.  Budowa książki:  Przyjrzyjcie się i zapamiętajcie !

Zapewne już wiecie, każda książka ma tytuł i autora ( czyli imię i nazwisko tego kogoś kto napisał książkę). Potraficie wymienić tytuły swoich ulubionych książek?

            5. Aby książki posłużyły nam przez wiele lat – należy o nie dbać. W jaki sposób należy dbać     o książki? Oglądnijcie filmik, wyciągnijcie wnioski. Zastanówcie się czy wy dbacie o książki? A może któraś z waszych książek jest zniszczona i z małą pomocą ją naprawicie?

6.  Dzieci 4 letnie – ZADANIA
                                                                                         

7. Dzieci 5 letnie – Poznamy literę F, f
Wymieńcie wyrazy zaczynające się na literkę „F” i „f”
Narysujcie literkę w powietrzu, na plecach mamy lub kogoś z rodzeństwa 😉
Spróbujcie narysować literkę na tacy z mąką ( może być kasza manna, piasek co macie pod ręką)

Przeczytaj:
Fe  Fa  Fo  Fu  Fi

Znajdź lierkę „f” w wyrazach i ją podkreśl”
 fortepian kaloryfer, szafka, fotografia, farby, Franek,  futro, film

Poćwicz nowo  poznaną literę w kartach pracy 😉  Dzieci 5 letnie-  KP4. Str 5 i 8

            Wyszukajcie w domowych biblioteczkach swoją ulubioną książeczkę, przeczytajcie ją    wspólnie z Rodzicami i podzielcie się z Nami wysyłając zdjęcie;)

Pamiętaj !!
O książki należy dbać i je szanować!
Bądźmy przyjaciółmi książek!
Wysyłam uśmiech dla każdego,
Pani Justynka