Praca zdalna wtorek, 23.06 (grupa 2)

Temat: Gdzie jest woda słodka, a gdzie słona?

   Cele: Porządkowanie wiedzy dzieci na temat bezpiecznego wypoczynku podczas wyjazdu nad: jezioro, rzekę, morze 
Doskonalenie umiejętności koordynacji ruchowej i orientacji.

Kochane dzieci pamiętajcie dziś jest dzień Taty, złóżcie życzenia Swoim Tatusiom i przygotujcie niespodziankę (liczy się każdy pomysł).

Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku tekst opowiadania „Letnie opowieści – na plaży” M. Szczęsna

Jest lato, gorąco , a my jesteśmy na plaży. My, to znaczy moi rodzice, brat, siostra i ja- Ada. Rozkładamy się  nad samą wodą . Tata i ja robimy piękny zamek z piasku- z fosą, mostem zwodzonym i czterema wieżami. Mateusz i Karinka grają w piłkę plażową. Później biorą materac i idą do wody. Leżą na brzuchu i ruszają rękami w wodzie, by odpłynąć od brzegu. Mama mimo, że jest zaangażowana w treść czytanej książki, nagle zrywa się i krzyczy. My z tatą wstajemy i patrzymy, jak materac z Matim i Karinką szybko się oddala. Ratownik też to zauważa i głośno gwiżdże. Moje rodzeństwo odwraca się, zawraca materac i płynie już w naszym kierunku.
– Patrzyliśmy w tę stronę w którą płynęliśmy. Gdy usłyszeliśmy gwizdek i odwróciliśmy się, byliśmy zdziwieni, że jesteśmy tak daleko- tłumaczy się Mateusz.
– Nie przypuszczaliśmy, że tak szybko oddalimy się od brzegu- mówi zdyszana Karinka.
Kładą się na kocach, a ja bawię się zamkiem z piasku. Podchodzą do mnie dzieci, których rodzice leżą koło nas.
– Jaki piękny zamek! Możemy się z Tobą pobawić?
Kiwam głową. Najstarsza dziewczynka- Kaja, przynosi wodę w wiaderku i dolewa do fosy.
Wtedy chłopcy- Dominik i Alek kładą patyki. Obserwujemy, jak płyną. Woda wsiąka w piasek, patyki nieruchomieją. 
Po chwili zabawy dzieci podchodzą do swoich rodziców. Kaja bierze pieniądze i cała trójka idzie kupić lody. Lodziarz oddala się, więc dzieci podbiegają do niego. Z lodami w dłoni rozglądają się dookoła. Kaja przeciera dłonią oczy, pewnie płacze. Bierze Dominika i Alka za dłonie. Nie wie, w którą stronę iść , ale trzyma mocno chłopców, by nie zgubili się w tym tłumie ludzi, koców, materacy. 
– Mamo, te dzieci z którymi się bawiłam, zgubiły się. Nie wiedzą, w którą stronę wrócić do rodziców- pokazuję dłonią miejsce, w którym stoją.
Mama szybko rusza na pomoc. W kilku susach pokonuje odległość do dzieci. Przykuca, coś mówi, uśmiecha się i wskazuje dłonią nasze stanowisko. Ja z daleka macham do nich ręką. Kaja rozchmurza się i pewnie idzie do rodziców. 

Rozmowa na temat opowiadania: Rodzic zadaje pytania:

– Dokąd wyjechała Ada z rodziną?
– W co bawiły się dzieci?
– Co się stało, gdy Mateusz i Karinka pływali na materacu?
– Co zrobili, gdy usłyszeli gwizdek ratownika?
– Kto podszedł do Ady, aby pobawić się zamkiem z piasku?
– Co się stało, gdy dzieci poszły kupić lody?
– Co trzeba zrobić, gdy zauważyłeś, że zgubiłeś się na plaży?
– Co powinniśmy powiedzieć ratownikowi?  
– Czy kiedyś byliście w podobnej sytuacji?

Drogi Rodzicu warto przypomnieć dziecku adres zamieszkania, miejsca pobytu wypoczynku.

Przyjrzyj się poniższym obrazkom. Czy na każdym obrazku dzieci bawią się bezpiecznie. Wybierz jedną z nich i opowiedz swoimi słowami co na niej widzisz.

Bezpieczeństwo dzieci nad wodą – bezpieczne wakacje. Oglądnij edukacyjny film.

Co robić nad morzem i w górach 

Bezpieczeństwo dzieci nad wodą – Bezpieczne wakacje 

Pamiętaj warto się ruszać zwłaszcza na świeżym powietrzu, możesz skorzystać z propozycji zabaw ruchowych

Wykonaj zadanie w KP4, 38a dzieci 5 letnie

Wykonaj zadanie w KP2, 50 dzieci 4 letnie

Dla chętnych zadanie dodatkowe – matematyczna zabawa BIBISIE –DODAWANKI

(nauka i zabawa, dodawanie, cyfry, liczenie)

Utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie 10

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/1c986246029c5fe30a241f8eed5d3989_/index.html

Klasyfikacja, porównywanie i porządkowanie obiektów.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/33059c2888967b5d00df56c50d053601_/index.html

Życzymy powodzenia, do zobaczenia.