Praca zdalna piątek 12.06 (grupa 3)

Temat: Wiem, jak bezpiecznie chodzić po lesie!
Cele: Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania  bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami spotkanymi  w lesie. Utrwalenie poznanych cyfr, ćwiczenia przeliczania do 10. Eksperymenty.

Witam serdecznie Wszystkich, zacznijmy nasze spotkanie od wysłuchania zagadki, wprowadzającej nas w tematykę dzisiejszych zajęć. Drogi Rodzicu, przeczytaj zagadkę:

Liściaste i iglaste drzewa w nim rosną,
Wszystkie pięknie zielenią się wiosną.
W ich otoczeniu, różne zwierzęta mieszkają,
Mieszkańcami tego miejsca się nazywają.
Znajdziesz też tam grzyby, poziomki , jagody i borówki
Wiecie o czym mowa? Ruszcie swoje mądre główki! (LAS)

 Dziś udamy się do lasu, zapewne już nie raz tam byliście. Musimy sobie przypomnieć i utrwalić kilka bardzo ważnych rzeczy. Posłuchajcie opowiadania:

„Kto tak hałasuje?”- rozmowa na temat zwierząt mieszkających w lasach oraz niebezpieczeństw z tym związanych na podstawie doświadczeń dzieci i fragmentu opowiadania Zofii Staneckiej Basia i wyprawa do lasu.

Chrup, chrup!- pod stopami zachrzęściły im szyszki.
-Zaraz poszukamy twoich kuzynów- szepnęła Basia do siedzącego w koszu Miśka Zdziśka.
-Coś Ty! W tym lesie nie ma niedźwiedzi!- powiedział Janek, ale na wszelki wypadek obejrzał się za siebie.
– A wilki?- Basia przysunęła się do niego trochę bliżej. –Myślisz, że tu są wilki?
– Nie wiem. Antek mówił, że jak był w górach, to słyszał wycie, ale wcale się nie bał. Nic a nic.
– Janek umilkł i w ciszy, jaka zapadła, Basia usłyszała bicie własnego serca. Łup, łup!- waliło jak oszalałe. Po chwili oprócz niego niego usłyszała coś jeszcze. Szum wiatru w gałęziach, trzask pękających gałązek i szelest opadających na ziemię liści. I jeszcze ptaki. Tirit, tirit!- zaświergotało nad ich głowami. Tju, tju, tju!- echo rozniosło czyjeś śpiewane nawoływanie.

A gdzieś dalej w lesie rozległ się rytmiczny stukot: łup, łup, łup! Łup, łup, łup!
– Słyszycie dzięcioła?- spytała Mama, która nadeszła nie wiadomo kiedy ścieżką od strony parkingu. Basia aż podskoczyła na dźwięk jej głosu. – Jest tam. –Mama wskazała między drzewa. Wysoko na suchej sośnie siedział biało- czarny ptak z czerwonym łebkiem i walił w pień dziobem.
-Po co on to robi? Nie boli go od tego głowa?- wyszeptała Basia.
Mówiła półgłosem, bo bała się, że dzięcioł odfrunie, jeśli zapyta zbyt głośno.
-Wyławia robale- wyjaśnił też szeptem Janek.
– Nie robale, tylko owady- poprawiła go Mama. (…)

Rodzicu, zadaj dziecku poniższe pytania:
– Jakie zwierzęta spotkała w lesie Basia?
-Jakie zwierzęta Ty spotkałeś, gdy byłeś w lesie?
-Jak się wtedy zachowałeś?

Pamiętaj o odpowiednim zachowaniu w lesie, ponieważ jest to bardzo ważne zarówno dla nas, jak i dla zwierząt tam mieszkających.

Oglądnij plakat: ,,CO WOLNO ROBIĆ W LESIE?”

 ,,Jak powinniśmy zachować się w lesie”- oglądnij film edukacyjny dla dzieci.

„Leśna wycieczka”- jak myślisz, czym las jest dla zwierząt, ptaków?

-Co mogą czuć rośliny i zwierzęta, gdy nie przestrzegamy zasad zachowania się w lesie?  
-Jakie są zasady zachowania w lesie?
-Dlaczego przestrzeganie leśnych zasad jest tak ważne?

Ilustracje do omówienia z dzieckiem.

-Na której ilustracji dzieci zachowują się w zgodzie z przyrodą?
– Na której ilustracji dzieci nie szanują przyrodę?


  ,,Kto mieszka w lesie?”- praca z K2.45 Dzieci 4 letnie KP2. S 45
 Wykonaj zadanie w KP4. s31a i 31b Dzieci 5 letnie

Karta pracy: ,,Sprzątamy las”

Gra interaktywna

https://www.gry-matematyczne.pl/ile-jajek-nauka-cyferek.html

https://przedszkole.sp3.chojnice24.pl/artykul/901/karty-pracy-do-cwiczenia-w-domu/

Dla chętnych dzieci:

  • Ciekawostki na temat – Parki Narodowe- W harmonii z Przyrodą
  • Parki Narodowe- Dobre maniery:
  • Parki Narodowe- Po co istnieją?:
  • Parki Narodowe- Oko w oko z przyrodą: 
  • Zabawa muzyczno ruchowa – Mucha w Mucholocie

Chcę Wam jeszcze przypomnieć, że dziś przypada 10 rocznica nadania imienia naszej placówce.
Dziękuję za plakaty na wystawkę „Nasz patron ks, Prałat Aleksander Siemieński”

Do zobaczenia!
Miłego weekendu.

Pani Ania