Temat kompleksowy: Woda – źródło życia
Temat dnia: Jak oszczędzać wodę?
Cel zajęcia: kształtowanie postaw proekologicznych; kształcenie poczucia rytmu, rozwijanie słuchu muzycznego.
Moi Drodzy!
Chociaż w ostanich dniach wody i deszczu nam nie brakowało nie oznacza to jednak ,że zawsze tak jest. Wody nadającej się do picia jest na świcie coraz mniej, dlatego musimy ją oszczędzać aby wszystkim ludziom i zwierzętom jej wystarczyło. Jak to robić dowiemy sie dzisiaj.
Posłuchaj piosenki o zdrowej wodzie i powiedz do czego jest nam potrzebna woda
Obejrzyj filmik i odpowiedz na pytania:
– dlaczego rybka Poli była smutna?
– co możemy zrobić aby oszcędzać wodę , tak żeby nie brakowało wody dla zwierzątek?
– czy brudna woda nadaje się do użytku?
– w jaki sposób zanieczyszcza się woda/
Powtórz kilka razy słowa rymowanki:
,,Zawsze o tym pamietajcie- wodę oszczędzajcie,,
Zabaw się z instrumentami muzycznymi , które poznałeś na ostatnich zajęciach, wykonuj polecenia zawarte w piosence
Czy potrafisz rozpoznać jaki instrument muzyczny wydaje taki głos?
Zapraszam Cię do zabawy naśladowczej pt. ,,Koła autobusu kręcą się,, – naśladuj razem z dziećmi wymienione w piosence czynności
Zabaw się z kaczą rodziną- po ustawieniu dzieci w odpowiedniej kolejności kliknij w mamę kaczkę
https://www.lulek.tv/gry/darmowe/kaczuszki-252
Dzisiaj już się żegnamy ale jeśli ktoś będzie chciał ,może zamiast wieczornej dobranocki obejrzeć sobie wybrany filmik zgłębiający tematykę wody i jej dostepności na świecie.
Wybrane pozycje:
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ