Temat; Jesteśmy różni, lecz równie ważni.
Cele : Poznawanie potrzeb innych i zaradzanie nim.
Rozwijanie poczucia rytmu i ekspresji ruchowej.
Oglądnij filmik wprowadzający nas w dzisiejszą tematykę. Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku teksty przy każdym z obrazów.
Popatrz na obrazki. Opowiedz, co się na nich dzieje. Czy wszystkie dzieci mogą chodzić, skakać i biegać? Nie, widzisz–są niepełnosprawni i jeżdżą na wózku.




Wśród nas są niepełnosprawne dzieci i dorośli, którzy potrzebują zrozumienia, życzliwości
i pomocy.
Ułóż historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń i opowiedz. Nie drukuj wskaż palcem. Co mogło się zdarzyć gdyby nie pomoc chłopców?




Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz
pt. „Spotkanie przyjaciół”.
Na mojej drodze, w każdej chwili,
Mogę Was spotkać moi mili.
I chociaż różni nas tak wiele,
Zostanę waszym przyjacielem.
Bo jeśli któryś z Was nie chodzi,
To na spacerze to nie szkodzi.
Ja Cię zawiozę, gdzie będziesz chciał,
Bylebyś dobrą mapę miał…
A jeśli Twoje oczy szare,
Nie cieszą się widzenia darem,
To ja Ci będę dziś oczami,
Opiszę słońce i niebo nad nami…
Jeżeli żyjesz w ciągłej ciszy,
To moją radość i tak usłyszysz.
Będziemy biegać, skakać, mówić,
Aż się nam każda z rąk utrudzi!
Jeżeli zaś Twoje usta milczą stale,
Wyślę Ci dłonią znaki małe,
Które na zawsze Ci powiedzą,
Że przyjaciele wszystko wiedzą.
Bo wiem i dobrze to rozumiem,
Że Ty nie możesz być sam w tłumie!
Chociaż mam zdrowe nogi, oczy,
To z takim jak Ty mogę kroczyć.
I gdy się w życiu gdzieś spotkamy,
To wszystkim smutkom radę damy.
Pytania do wiersza:
– Co to oznacza, że ktoś jest niepełnosprawny?
– Jak czują się osoby niewidome lub niesłyszące?
– Czy dziecko niepełnosprawne mogłoby zostać Twoim przyjacielem?
– Jak możemy pomóc takim osobom?
Zadanie dla dzieci
http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki
Dopasuj cyferki
http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-cyferki
http://pisupisu.pl/przedszkole/jaka-cyfra
Znajdź literę
http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere-male-litery
Odkryj obrazki dopasuj pary
http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-6
Dla chętnych praca dodatkowa, wykonaj wiatraczek i pobaw się nim na podwórku, wykorzystaj piękną pogodę.
Powtórzmy piosenkę
Zabawmy się słuchając i oglądając filmik
Dziękuję za dzisiejsze spotkanie, pozdrawiam.
Pani Ania
Zapraszam do zapoznania się z katechezą.