Praca zdalna czwartek, 07.05 (grupy 3)

Temat: Gdzie kupuje się książki?
   Cele: Zapoznanie z procesem sprzedaży książek.
            Zapoznanie dzieci z pojęciem ceny, klasyfikowanie produktów na droższy, tańszy.



1.Dzisiejsze  spotkanie rozpocznijmy od zastanowienia się co nad pytaniem, co to jest księgarnia?
 Co można kupić w księgarni?  
By z łatwością odpowiedzieć na pytania proponuję filmik edukacyjny „W księgarni”-
Zwróćcie uwagę jak dzieci zachowywały się w księgarni. Wykonaj zadania które zostały podane dzieciom. Zadanie dla chętnych.


2. Musicie sobie zapamiętać kilka bardzo ważnych wskazówek dotyczących właściwego obchodzenia się z książką.

.Wykonaj zadanie w karcie pracy KP4. s.7a i7b (dzieci 5 letnie)
                                                                KP2. S. 32 ( dzieci 4 letnie)



4. Wysłuchaj opowiadania pt.  „Co to jest cena?”- zadania dla 5 latków, (kolejny rozdział wg. projektu  ABC Ekonomii , czyli pierwsze kroki w świecie finansów.)
– opowiadanie w osobnym pliku do przeczytania

–  lub do odsłuchania


Odpowiedzcie na kilka poniższych pytań?
 -gdzie Maks udał się z mamą?
 -gdzie zobaczyli kartki z cenami?
 – co to jest cena?
– jakie produkty kupili mama z synkiem Maksem?
5.Oglądnijcie Jedynkowe przedszkole film pt. „Zakupy”




Na pewno zauważyliście, że bardzo ważne w tym wszystkim jest posiadanie pieniążków. Żeby zrobić zakupy, musimy mieć pieniążki. Każdy produkt ma swoją cenę.(kwota wartości produktu).
– czym zapłacono na bazarze?  (gotówką)
-czym zapłacono w sklepie samoobsługowym? (kartą płatniczą)

 6. Zabawa ruchowa do melodii  „Moneta- banknot”

na hasło moneta – zwijamy się w kłębek na podłodze
na hasło banknot- kładziemy się płasko na plecach

Dzieci 5 letnie, wykonaj  zadanie w skoroszycie KP 6,7        
  Wykonaj  zadanie KP 8- pogrupuj produkty na droższe (które więcej kosztują) i tańsze (które  kosztują mniej)

Możesz i ty zabawić się w sklep; przygotuj karteczki z cenami, pieniążki,  produkty które będziesz sprzedawał, poukładaj je. Poproś domowników do zabawy. Dodaj pieniążki, które uzyskałeś ze sprzedaży. (karteczki z cenami do 10 zł.)


Mam nadzieję, że zadania nie sprawiały wam trudności. Wykazać się można wieloma fajnymi pomysłami. Do jutra.

                                                                                                                       Pani Ania



Zdanie do wykonania dla chętnych.