Temat: Gdzie i jak możemy oszczędzać pieniądze
Cele zajęć:
* Zapoznanie dzieci ze słowem „Oszczędności”.
* Uświadamianie dlaczego jest ważne oszczędzanie i w jak sposób można oszczędzać pieniądze
Hej przedszkolaki wstaliście już? Czas na naukę i na zabawę? Kto już nie śpi i jest ze mną? Zaczynamy!Na dobry początek wysłuchajcie opowiadania „ Gdzie i jak możemy oszczędzać pieniądze?
https://drive.google.com/file/d/1i7GHcDIx3BOjCTyxQjApUM1bqWd2QO5m/view?usp=sharing
- Rozmowa kierowana z dziećmi:
– W jaki sposób możemy oszczędzać pieniądze?
– Jak nazywa się miejsce gdzie można oszczędzać pieniądze? BANK
– Jak my- przedszkolaki możemy oszczędzać pieniądze?
– Gdzie możemy przechowywać pieniądze? Skarbonka?
– Na co można wydać zaoszczędzone pieniądze?
Oszczędności – pieniądze, których nie wydajemy na niepotrzebne zakupy (np. słodycze lub małe zabawki, które szybko się psują), tylko odkładamy i czekamy, aż zbierzemy odpowiednią kwotę, aby kupić rzecz większą i fajniejszą
2.Rozwiązywanie zagadek tematycznych związanych z tematem
Papierowe pięćdziesiątki, dwudziestki i setki
Metalowe dwójki, piątki
prosto z portmonetki (PIENIĄDZE)
Zamontowany w ścianie automat
a w nim pieniądze to…. (BANKOMAT)
Bezpieczne miejsce dobrze wszystkim znane
w nim na koncie przechowujemy pieniądze. (BANK)
3.Zabawa ruchowa do melodii MONETA-BANKNOT
na hasło moneta – zwijamy się w kłębek na podłodze
na hasło banknot- kładziemy się płasko na plecach
4.Porównywanie liczebności- dzieci 5l „Czego więcej -czego mniej?”
- Oglądanie bajki edukacyjnej- bankomat
- Dzieci 5l wykonanie
KP.9, 10 - KP 27 i 28
Dzieci 4l- Narysuj świnkę skarbonkę ( na całą kartke ), a w środku niej to co chcesz kupić za zaoszczedzone pieniązki.
Miłego dnia i wesołej zabawy- Pani Justynka 😉