Praca zdalna piątek 12.06 (grupa 2)

Temat: Wiem, jak bezpiecznie chodzić po lesie.
Cele: Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania  bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami spotkanymi  w lesie. Utrwalenie poznanych cyfr, ćwiczenia przeliczania do 10 eksperymenty.

Witam serdecznie Wszystkich, zacznijmy nasze spotkanie od wysłuchania zagadki wprowadzającej nas w tematykę dzisiejszych zajęć. Drogi Rodzicu, przeczytaj zagadkę.

Liściaste i iglaste drzewa w nim rosną,
Wszystkie pięknie zielenią się wiosną.
W ich otoczeniu, różne zwierzęta mieszkają,
Mieszkańcami tego miejsca się nazywają.
Znajdziesz też tam grzyby, poziomki , jagody i borówki
Wiecie o czym mowa? Ruszcie swoje mądre główki! (LAS)

 Dziś udamy się do lasu, zapewne już nie raz tam byliście. Musimy sobie przypomnieć i utrwalić kilka bardzo ważnych rzeczy. Posłuchajcie opowiadania:

,,Kto tak hałasuje?”- rozmowa na temat zwierząt mieszkających w lasach oraz niebezpieczeństw z tym związanych na podstawie doświadczeń dzieci i fragmentu opowiadania Zofii Staneckiej Basia i wyprawa do lasu.

       Chrup, chrup!- pod stopami zachrzęściły im szyszki.
-Zaraz poszukamy twoich kuzynów- szepnęła Basia do siedzącego w koszu Miśka Zdziśka.
-Coś Ty! W tym lesie nie ma niedźwiedzi!- powiedział Janek, ale na wszelki wypadek obejrzał się za siebie.
– A wilki?- Basia przysunęła się do niego trochę bliżej. –Myślisz, że tu są wilki?
– Nie wiem. Antek mówił, że jak był w górach, to słyszał wycie, ale wcale się nie bał. Nic a nic.

– Janek umilkł i w ciszy, jaka zapadła, Basia usłyszała bicie własnego serca. Łup, łup!- waliło jak oszalałe. Po chwili oprócz niego niego usłyszała coś jeszcze. Szum wiatru w gałęziach, trzask pękających gałązek i szelest opadających na ziemię liści. I jeszcze ptaki. Tirit, tirit!- zaświergotało nad ich głowami. Tju, tju, tju!- echo rozniosło czyjeś śpiewane nawoływanie.
A gdzieś dalej w lesie rozległ się rytmiczny stukot: łup, łup, łup! Łup, łup, łup!
– Słyszycie dzięcioła?- spytała Mama, która nadeszła nie wiadomo kiedy ścieżką od strony parkingu. Basia aż podskoczyła na dźwięk jej głosu. – Jest tam. –Mama wskazała między drzewa. Wysoko na suchej sośnie siedział biało- czarny ptak z czerwonym łebkiem i walił w pień dziobem.
-Po co on to robi? Nie boli go od tego głowa?- wyszeptała Basia.
Mówiła półgłosem, bo bała się, że dzięcioł odfrunie, jeśli zapyta zbyt głośno.
-Wyławia robale- wyjaśnił też szeptem Janek.
– Nie robale, tylko owady- poprawiła go Mama. (…)

Rodzicu, zadaj dziecku poniższe pytania:

– Jakie zwierzęta spotkała w lesie Basia?
-Jakie zwierzęta Ty spotkałeś, gdy byłeś w lesie?
-Jak się wtedy zachowałeś?

Zapamiętaj o odpowiednim zachowaniu w lesie, ponieważ jest to bardzo ważne zarówno dla nas, jak i dla zwierząt tam mieszkających.

Oglądnij plakat: ,,CO WOLNO ROBIĆ W LESIE?”

 ,,Jak powinniśmy zachować się w lesie”- oglądnij film edukacyjny dla dzieci.

„Leśna wycieczka”- jak myślisz czym jest las dla zwierząt, ptaków?

-Co mogą czuć rośliny i zwierzęta, gdy nie przestrzegamy zasad zachowania się w lesie?  


-Jakie są zasady zachowania w lesie?
-Dlaczego przestrzeganie leśnych zasad jest tak ważne?

Ilustracje do omówienia z dzieckiem.





-Na której ilustracji dzieci zachowują się w zgodzie z przyrodą?
– Na której ilustracji dzieci nie szanują przyrodę?

  ,,Kto mieszka w lesie?”- praca z K2.45 Dzieci 4 letnie KP2. S 45
   Wykonaj zadanie w KP4. s31a i 31b Dzieci 5 letnie

Gra interaktywna

https://www.gry-matematyczne.pl/ile-jajek-nauka-cyferek.html

https://przedszkole.sp3.chojnice24.pl/artykul/901/karty-pracy-do-cwiczenia-w-domu/

Karta pracy: ,,Sprzątamy las”

Dla chętnych dzieci:

  • Ciekawostki na temat – Parki Narodowe- W harmonii z Przyrodą: 
  • Parki Narodowe- Dobre maniery:
  • Parki Narodowe- Po co istnieją?:
  • Parki Narodowe- Oko w oko z przyrodą:
  • Zabawa muzyczno ruchowa – Mucha w Mucholocie

Chcę Wam jeszcze przypomnieć, że dziś przypada 10 rocznica nadania imienia naszej placówce. Dziękuję za plakaty na wystawkę „Nasz patron ks. Prałat Aleksander Siemieński” .

Życzymy miłego weekendu,
do zobaczenia.