Praca zdalna piątek, 12.06 (grupa 1)

Temat kompleksowy: Woda – źródło życia

Temat dnia: Jak oszczędzać wodę?

Cel zajęcia:  kształtowanie postaw proekologicznych; kształcenie poczucia rytmu, rozwijanie słuchu muzycznego.

Moi Drodzy!

Chociaż w ostanich dniach wody i deszczu nam nie brakowało nie oznacza to jednak ,że zawsze tak jest. Wody nadającej się do picia  jest na świcie coraz mniej, dlatego  musimy ją oszczędzać aby wszystkim ludziom i zwierzętom jej wystarczyło. Jak to robić dowiemy sie dzisiaj.

Posłuchaj piosenki o zdrowej wodzie i powiedz do czego jest nam potrzebna woda

Obejrzyj filmik i odpowiedz na pytania:

– dlaczego rybka Poli była smutna?
– co możemy zrobić aby oszcędzać wodę , tak żeby nie brakowało wody dla zwierzątek?
– czy brudna woda nadaje się do użytku?
– w jaki sposób zanieczyszcza się woda/

Powtórz kilka razy  słowa rymowanki:

,,Zawsze o tym pamietajcie- wodę oszczędzajcie,,

Zabaw się z instrumentami muzycznymi , które poznałeś na ostatnich zajęciach, wykonuj polecenia zawarte w piosence

Czy potrafisz rozpoznać jaki instrument muzyczny wydaje taki głos?

Zapraszam Cię do zabawy naśladowczej pt. ,,Koła autobusu kręcą się,, – naśladuj razem z dziećmi  wymienione w piosence czynności

Zabaw się z kaczą rodziną- po ustawieniu dzieci w odpowiedniej kolejności kliknij w mamę kaczkę

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/kaczuszki-252

  Dzisiaj już się żegnamy ale jeśli ktoś będzie chciał ,może zamiast wieczornej dobranocki obejrzeć sobie wybrany filmik zgłębiający tematykę wody i jej dostepności na świecie.

Wybrane pozycje:

https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ

https://www.youtube.com/watch?v=hdD7jm0ETtU  z

http://scholaris.pl/resources/run/id/49521