Temat kompleksowy: Na wiosennej łące.
Temat dnia: Kropki biedronki
Cel zajęcia: wspomaganie dziecięcego liczenia; organizowanie sytuacji motywujących dzieci do ustalania wyniku dodawania i odejmowania w zakresie liczebności przystępnych dzieciom
Kochani!!!
W tym tygodniu spotykamy się z wieloma mieszkańcami łąki. Dowiaduję się z różnych źródeł, że w Waszych domach zamieszkały ślimaki, jaszczurki i zielone żabki -rechotki. Podobno straszne z nich głodomory- podjadają Wam słodycze, wypijają mleko i głośno kumkają. Dzisiaj proponuję Wam spotkanie z biedronką , która będzie miała wielki kłopot i mam nadzieję, że jej w nim pomożecie.
Posłuchaj piosenki pt. ,,Biedroneczki – kropeczki,, – policz po ile kropek maja biedronki- jestem ciekawa czy potrafisz to zrobić?
https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8
Przygotuj teraz duże czerwone kółko oraz 5 czarnych kółek wyciętych z papieru . Ułóż czarne kółka jak kropki biedronki. Posłuchaj wiersza pt. ,,Zgubione kropki biedronki,, – odbieraj tyle kropek ile gubiła biedronka. Licz kropki ,które jej zostawały w trakcie zabawy.
Widzę, że pięknie liczysz – poćwicz jeszcze tę umiejętność- klikaj w biedronki, które mają tyle samo kropek
https://kiddoland.pl/gry-jezyka-klujka/pary-biedronek
Ćwiczenia oddechowe pt. „Kropki biedronki”
Potrzebne: sylweta biedronki bez kropek, siedem czarnych kropek, słonka
Kładziemy przed dzieckiem sylwetę biedronki i prosimy, aby za pomocą słomki przeniosło kropki na jej sylwetę.
Zatańcz do piosenki pt. ,,Bal na łące,,- w trakcie szybszej muzyki zwrotek podskakuj z nóżki na nóżkę wokół pokoju, na wolniejszy refren tańcz walczyka – dosuwając nogę do nogi
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Ćwiczenie dla chętnych rączek- aby kiedyś pięknie pisały
Pozdrawiam wszystkich małych poszukiwaczy i przyjaciół przyrody.
Jestem ciekawa czy komuś uda się dzisiaj znaleźć biedronkę? Udanych poszukiwań. Do jutra.
Pani Bożenka