Temat kompleksowy: Poznajemy pracę strażaka.
Temat dnia: Jak dorosnę zostanę strażakiem.
Cele: Poznawanie roli i znaczenia pracy strażaka.
Uświadamianie znaczenia oszczędzania i poznanie sposobów oszczędzania pieniędzy.
1. To już kolejne nasze spotkanie internetowe. W tym tygodniu zapoznamy się z kolejnym zawodem, niezwykle ważnym i potrzebnym w życiu człowieka.
Odgadnijcie poniżej zamieszczone zagadki, oto one:
,,Nie smok żaden, nie ma pyska,
dymem zionie, iskry ciska, w lesie
pożre krzaki, drzewa,
popiół potem wiatr rozwiewa” (pożar)
,,Kto pracuje w hełmie,
pnie się po drabinie,
kiedy syczy ogień i gdy woda płynie?” (strażak)
2. Wysłuchajcie wiersza W. Broniewskiego „Pożar”. Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz.
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.
3. Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wysłuchanego wiersza, odpowiadając na pytania.
– Co się paliło?
– Co robili strażacy?
– Kogo uratowali strażacy?
– Czy strażacy są odważni?
– Czy każdy może zostać strażakiem?
4. Oglądnijcie film edukacyjny
Co robią strażacy, jak pomagają ludziom? Na te pytania z łatwością odpowiecie po oglądnięciu filmu edukacyjnego.
Zapamiętaliście dlaczego strażak jest taki potrzebny? Kiedy wzywamy straż pożarną? (do pożaru, wypadku drogowego itp.
5.Oglądnijcie ilustracje i zapamiętajcie numery telefonów.
Na jaki numer dzwonimy, by wezwać straż pożarną?
6.„ Gdzie i jak możemy oszczędzać pieniądze?
https://drive.google.com/file/d/1i7GHcDIx3BOjCTyxQjApUM1bqWd2QO5m/view?usp=sharing
Rozmowa kierowana z dziećmi:
– W jaki sposób możemy oszczędzać pieniądze?
– Jak nazywa się miejsce gdzie można oszczędzać pieniądze?
– Jak my- przedszkolaki możemy oszczędzać pieniądze?
– Gdzie możemy przechowywać pieniądze? Skarbonka?
– Na co można wydać zaoszczędzone pieniądze?
Oszczędności – pieniądze, których nie wydajemy na niepotrzebne zakupy (np. słodycze lub małe zabawki, które szybko się psują), tylko odkładamy i czekamy, aż zbierzemy odpowiednią kwotę, aby kupić rzecz większą i fajniejszą i potrzebną np. do domu.
7.Oglądanie bajki edukacyjnej – bankomat.
Dzieci 5l wykonanie zadania w skoroszycie
KP.9, 10
KP 27 i 28
Dzieci 4l- Narysuj skarbonkę ( na całą kartkę ), a w środku niej to co chcesz kupić za zaoszczędzone pieniążki, może chcesz sprawić komuś niespodziankę? Pamiętaj, że sprawianie innym radości również Tobie przyniesie wiele satysfakcji.
Miłego dnia i wesołej zabawy.
Pani Ania