Temat: Wielkanoc tuż, tuż!
Cele zajęć: Utrwalenie wiadomości o tradycjach wielkanocnych.
Doskonalenie umiejętności opowiadania i dzielenia się własnymi doświadczeniami.
- Wielkanoc kojarzy mi się z….kończenie zdania.
- Rozmowa na temat Wielkanocy inspirowana doświadczeniami dzieci. (porozmawiajcie z Rodzicami)
- Zwyczaje Wielkanocne- Posłuchajcie i wymieńcie jak najwięcej zwyczajów świąt Wielkanocnych.
4. Pisanki w koszykach– zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się z koszykami w ręce w takt dowolnej muzyki. Na pauzę ( przerwę) Opiekun wymienia liczbę,a dzieci wkładają do koszyczka tyle jajek. Następnie wspólnie liczymy czy się zgadza. Zabawę powtarzamy kilka razy. ( jajka- to mogą być klocki, cukierki, kredki co mamy pod ręką ).
5. Nauka piosenki „Pisanki”. Najpierw posłuchajcie. Dziś naucz się refrenu, a w kolejnych dniach zwrotek. Później możecie zatańczyć. Poproście Rodziców o pomoc 😉
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
6. Karty pracy 4 latki.
Rysuj po śladzie, następnie pokoloruj pisankę:
7. Karty pracy 5 latki:
Miłej zabawy i nauki – podzielcie się z nami jak spędzacie swój czas. 😉 Ściskam,
pani Justynka