Temat kompleksowy: Wszystkie dzieci nasze są.
Temat dnia: Dzień Dziecka.
Cele zajęć:
wzbogacanie wiadomości na temat wyglądu ludzi na różnych kontynentach,
kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata,
doskonalenie umiejętności układania rytmów
1 czerwca- Dzień Dziecka 😉
Posłuchajcie Moi Mili:
Powitanie dzieci piosenką Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są” – zabawa przy piosence. Nauka refrenu.
Zabawa dydaktyczna pt. „Dzieci świata” – słuchamy prezentacji i poznajemy wygląd dzieci z innych krajów
Rozmowa na temat piosenki i odpowiedzi na stawiane pytania:
Czy wszyscy na świecie jesteśmy tacy sami?
Czy dzieci z różnych stron świata różnią się od nas?
Czym różnią się dzieci z piosenki? (kolor skóry, ubiór)
W jakim kraju my mieszkamy?Jesteśmy…. ( Polką/ Polakiem))
Rytmy „Dzieci świata – gra interaktywna
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
Zabawa z balonem „Niespadajka”- napompuj balon ( sam, lub z pmocą) i podrzucaj do góry raz prawą ręka, raz lewą jak najdłuzej potrafisz tak aby nie spadł na ziemi ( możesz policzyć ile razy ci się uda podrzucić 😉
Indiańska zabawa „Szeke, szeke” – ćwiczymy narządy mowy
Na górze – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na górze)
Na dole – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na dole)
Na prawo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z prawej strony)
Na lewo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z lewej strony)
Zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”- przed zabawą D. pyta jak witają się polskie dzieci? (przez podanie ręki, przybicie piątki, przybicie „żółwika”) , a następnie tłumaczy dzieciom jak witają się Japończycy, Eskimosi, Afrykanie i Indianie- dzieci powtarzają ruchy za D.
D. włącza piosenkę , a dzieci poruszają się w jej rytm – na przerwie w muzyce witają się ze sobą: jak Japonka poprzez złożenie rąk i ukłon; jak Eskimos- noskami; jak Afrykanin- poprzez klaskanie i podskakiwanie ; jak Indianin poprzez przyłożenie ręki do serca i odchylenie jej zataczając koło i mówiąc „Wingapo”(łingapo) i jak polscy przedszkolacy – przybicie piątki itp.
Karta pracy 4l- „Dopasuj dom do dziecka”- połącz dziecko z odpowiednim budynkiem domu w którym mieszka. Spróbuj nazwać dzieci- Eskimos, Chińczyk, Polka, Murzynek
5l- KP4.26a
Poniżej mam dla Was małą nagrodę- wystarczy wydrukować;)
A teraz czas na świętowanie!!!!
Dziś jest taki wyjątkowy dzień dla Was kochani, zapewne dostaniecie prezenty i różne smakołyki- nie zapominajcie przy tym o „ magicznych słowach”.
Słodkiego i miłego dnia, cieszcie się dzieciństwem! Ściskam mocno, Pani Justynka 😉