Praca zdalna poniedziałek, 01.06 (grupa 2)

                  Temat kompleksowy: Wszystkie dzieci nasze są.

                Temat dnia: Dzień Dziecka.

                  Cele zajęć:

wzbogacanie wiadomości na temat wyglądu ludzi na różnych kontynentach,
kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata,
doskonalenie umiejętności układania rytmów

1 czerwca- Dzień Dziecka  😉

Posłuchajcie Moi Mili:

https://drive.google.com/file/d/1oXeGNbMWd3BWEo_2hKu2JjFMLqcRQ7Mr/view?fbclid=IwAR2NqyFSZeDT1O4nKU1bRUOn0O8dG7wMxA8abG3g3I3RGl-Azoi5PQIj2d4

Powitanie dzieci piosenką Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są” – zabawa przy piosence. Nauka refrenu.

Zabawa dydaktyczna  pt. „Dzieci świata” – słuchamy prezentacji i poznajemy wygląd dzieci z innych krajów

https://www.facebook.com/messenger_media/?thread_id=100002233596319&attachment_id=2212930992187018&message_id=mid.%24cAAAAANGMAmh4jkkuc1yXQJdmKaSu

Rozmowa na temat piosenki i odpowiedzi na stawiane pytania:

Czy wszyscy na świecie jesteśmy tacy sami?

Czy dzieci z różnych stron świata różnią się od nas?

Czym różnią się dzieci z piosenki? (kolor skóry, ubiór)

W jakim kraju my mieszkamy?Jesteśmy…. ( Polką/ Polakiem))

Rytmy „Dzieci świata – gra interaktywna
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

Zabawa z balonem „Niespadajka”- napompuj balon ( sam, lub z pmocą) i podrzucaj do góry raz prawą ręka, raz lewą jak najdłuzej potrafisz tak aby nie spadł na ziemi ( możesz policzyć ile razy ci się uda podrzucić  😉

Indiańska zabawa „Szeke, szeke” – ćwiczymy narządy mowy

Na górze – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na górze)
Na dole – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na dole)
Na prawo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z prawej strony)
Na lewo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z lewej strony)

Zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”- przed zabawą D. pyta jak witają się polskie dzieci? (przez podanie ręki, przybicie piątki, przybicie „żółwika”) , a następnie tłumaczy dzieciom jak witają się Japończycy, Eskimosi, Afrykanie i Indianie- dzieci powtarzają ruchy za D.

D. włącza piosenkę , a dzieci poruszają się w jej rytm – na przerwie w muzyce witają się ze sobą: jak Japonka poprzez złożenie rąk i ukłon; jak Eskimos- noskami; jak Afrykanin- poprzez klaskanie i podskakiwanie ; jak Indianin poprzez przyłożenie ręki do serca i odchylenie jej zataczając koło i mówiąc „Wingapo”(łingapo) i jak polscy przedszkolacy – przybicie piątki itp.

Karta pracy 4l- „Dopasuj dom do dziecka”-  połącz dziecko z odpowiednim budynkiem domu w którym mieszka. Spróbuj nazwać dzieci- Eskimos, Chińczyk, Polka, Murzynek

5l- KP4.26a

Poniżej mam dla Was małą nagrodę- wystarczy wydrukować;)

A teraz czas na świętowanie!!!!

                        Dziś jest taki wyjątkowy dzień dla Was kochani, zapewne dostaniecie prezenty                                       i różne smakołyki- nie zapominajcie przy tym o „ magicznych słowach”.

                                                                       Słodkiego i miłego dnia, cieszcie się dzieciństwem!  Ściskam mocno, Pani Justynka 😉