Temat: Biedroneczki są w kropeczki.
Cele zajęć: Zapoznanie ze środowiskiem życia i wyglądem biedronek
zwrócenie uwagi na rolę biedronek w przyrodzie
Nabywanie umiejętności rozwiązywania prostych działań
matematycznych z użyciem znaków: +, _, =
Witam moje kochane dzieci!
1. Dzisiaj poznamy kolejnego mieszkańca łąki- biedronkę. Podziel jej nazwę na sylaby i wyklaszcz. Ile ma sylab? Bie- dro- nka. Jaka litera jest na początku, jaka na końcu? Przegłoskuj: b-i-e-d-r-o-n-k-a. Zadanie dla dzieci 5 letnich.
Mieszkańcy łąki- prezentacja. Wymieńcie kogo zapamiętaliście z mieszkańców łąki?
2. Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku poniższy wiersz. Jana Brzechwy „Żuk” Zadaniem dziecka jest podzielenie się spostrzeżeniami na temat spotkania oraz wyglądu biedronki i żuka .
Do biedronki
przyszedł żuk,
W okieneczko puk – puk – puk.
Panieneczka widzi żuka:
” Czego pan tu u mnie szuka?”
Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik.
I powiada: „Wstań, biedronko.
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko
Wezmę ciebie
aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę.”
Oburzyła
się biedronka :
” Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan
zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem
piegowata,
A pan – nie!”
Powiedziała,
co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,
Poleciała, a
wieczorem
Ślub już brała – z muchomorem.
Bo od
środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.
Stąd nauka jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.
Odpowiedz na kilka poniższych pytań:
Kto jest bohaterem wiersza?
Co się przydarzyło biedronce?
Dlaczego biedronka nie chciała Żuka za męża?
Z kim biedronka brała ślub?
3.Zapraszam do prezentacji naturalnych okazów lub fotografii przedstawiających biedronki: określcie wygląd, sposób poruszania się i odżywiania biedronek
Ciekawostka: czy wiecie, że ilość kropek na skrzydłach biedronki nie określa jej wieku, lecz gatunek.
Posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=I3uTZKfxysg https://www.youtube.com/watch?v=qjvx4d1kK5w
4.Oglądanie slajdów prezentujących stadia rozwoju biedronki:
http://www.dzieciecafizyka.pl/przyroda/zwierzeta/biedronka/biedronka.html
Zadanie dla dzieci chętnych.
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/majowa-%C5%82%C4%85ka-karty-pracy.pdf
Dzieci 5l Realizacja projektu ABC Ekonomii
5. Czy pamiętasz jak mieli mają na imię bohaterowie naszego opowiadania ? Spróbuj ułożyć puzzle interaktywne, a przypomnisz sobie jak wyglądają bohaterowie naszych opowiadań.
Maks
Zosia
6. Budżet domowy – co to takiego ?
Na budżet domowy składają się dochody i wydatki. Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o dochodach i wydatkach w waszym domu, posłuży ci do tego poniższy plakat.
7. Wykonaj KP 19, 20, 25, 22
Wybierz się z rodzicami na spacer na łąkę, i poszukaj biedronek. motyli.
Miłego dnia, przypominam i bardzo proszę o wykonanie prac plastycznych na wystawkę „O Naszym Patronie”. Z niecierpliwością czekam na zdjęcia. Podpowiem, tu nie chodzi o portret, można namalować np. dzieła które powstały w Szynwałdzie dzięki inicjatywie ks. Prałata Siemieńskiego. Każdy pomysł mile widziany.
Pani Ania