Praca zdalna czwartek, 28.05 (grupa 3)

Temat: Biedroneczki są w kropeczki.

            Cele zajęć: Zapoznanie ze środowiskiem życia i wyglądem biedronek
                                zwrócenie uwagi na rolę biedronek w przyrodzie
                                Nabywanie umiejętności rozwiązywania prostych działań       
                                matematycznych z użyciem znaków: +, _, =

Witam moje kochane dzieci!
1. Dzisiaj poznamy kolejnego mieszkańca łąki- biedronkę. Podziel jej nazwę na sylaby i wyklaszcz. Ile ma sylab? Bie- dro- nka. Jaka litera jest na początku, jaka na końcu? Przegłoskuj: b-i-e-d-r-o-n-k-a. Zadanie dla dzieci 5 letnich.

Mieszkańcy łąki- prezentacja. Wymieńcie kogo zapamiętaliście z mieszkańców łąki?

2. Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku poniższy wiersz. Jana Brzechwy „Żuk” Zadaniem dziecka jest podzielenie się spostrzeżeniami na temat spotkania oraz wyglądu biedronki i żuka .

Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk – puk – puk.

 Panieneczka widzi żuka:
” Czego pan tu u mnie szuka?”

 Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik.

I powiada: „Wstań, biedronko.
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko

Wezmę ciebie aż na łączkę
 I poproszę o twą rączkę.”

 Oburzyła się biedronka :
” Niech pan tutaj się nie błąka,

Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,

Bo ja jestem piegowata,
 A pan – nie!”

Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,

Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała – z muchomorem.

 Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.

Stąd nauka jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.

Odpowiedz na kilka poniższych pytań:
            Kto jest bohaterem wiersza?
            Co się przydarzyło biedronce?
            Dlaczego biedronka nie chciała Żuka za męża?
            Z kim biedronka brała ślub?

3.Zapraszam do prezentacji naturalnych okazów lub fotografii przedstawiających biedronki: określcie wygląd, sposób poruszania się  i odżywiania biedronek
Ciekawostka: czy wiecie, że ilość kropek na skrzydłach biedronki nie określa jej wieku, lecz gatunek.

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=I3uTZKfxysg https://www.youtube.com/watch?v=qjvx4d1kK5w

4.Oglądanie slajdów prezentujących stadia rozwoju biedronki:

http://www.dzieciecafizyka.pl/przyroda/zwierzeta/biedronka/biedronka.html
Zadanie dla dzieci chętnych.
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/majowa-%C5%82%C4%85ka-karty-pracy.pdf


Dzieci 5l Realizacja projektu ABC Ekonomii

5. Czy pamiętasz jak mieli mają na imię bohaterowie naszego opowiadania ? Spróbuj ułożyć puzzle interaktywne, a przypomnisz sobie jak wyglądają bohaterowie naszych opowiadań.

Maks

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/234244-maks-bohater-książki-abc-ekonomii?fbclid=IwAR164ERUTdIR38U9WOdHtjuFo6rVfHlNXVs6-68RLzMRdQWhPN-PLTnMCck

Zosia

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/234245-zosia-bohater-książki-abc-ekonomii?fbclid=IwAR1XZH0HLNlejOV8cTyBNYbzSZn5rp2j1dHmyzmjpeh5_fJdlhDIBy9fWdw

6. Budżet domowy – co to takiego ?

Na budżet domowy składają się dochody  i wydatki. Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem  o dochodach i wydatkach w waszym domu, posłuży ci do tego poniższy plakat.

7. Wykonaj KP 19, 20, 25, 22


Wybierz się z rodzicami na spacer na łąkę, i poszukaj biedronek. motyli.
Miłego dnia, przypominam i bardzo proszę o wykonanie prac plastycznych na wystawkę „O Naszym Patronie”. Z niecierpliwością czekam na zdjęcia. Podpowiem, tu nie chodzi o portret, można namalować np. dzieła które powstały w Szynwałdzie dzięki inicjatywie ks. Prałata Siemieńskiego. Każdy pomysł mile widziany.
Pani Ania