Praca zdalna wtorek, 26.05 (grupa 3)


Temat: Kogo spotkam na łące?
  Cele: Powtórzenie i poszerzenie wiedzy na temat środowiska łąki i żyjących tam organizmów.
           Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

1.Dziś najpiękniejszy dzień w roku Święto Naszych Kochanych Mam, zaśpiewaj najpiękniej jak potrafisz naszą piosenkę o rodzinie, której uczyliśmy się w tamtym tygodniu. Podaruj Rodzicom wykonane prace plastyczne, mocno uściskaj i powiedz, że ich kochasz.
2.Dzisiejsze spotkanie zaczniemy od przypomnienia sobie wierszyka o biedronce, sprawdź czy pamiętasz?

3.Zabawa ruchowa.


4.Bardzo trudne pytanie „Jaką mamy obecnie porę roku?”- potrafisz ją nazwać. Dla utrwalenia pór roku oglądnij filmik, jeśli potrafisz przeczytaj podpisy.

5.Przypomnijmy sobie nazwy  wszystkich miesięcy, nazwy miesięcy do każdej z pór roku.

6.Wykonaj poniższe zadania

Proszę wybrać sobie zadania według możliwości dziecka i wykonać dwa zadania dzieci 4 letnie, trzy zadania dzieci 5 letnie.

7.   Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku poniższy tekst ,,Niespodzianka biedronki” A.Sójka

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. Ana łące pod kwiatkiem żyła biedronka .Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słonka.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – powiedziała jedna pszczoła.
-Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczała ją mrówka. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała….Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi ? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na ………… wielki bal !Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli, jak to ślimak przygotowywał napoje.
Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

8.Rozmowa na temat opowiadania.

– Jakie zwierzęta mieszkały na łące?
 Jak nazywały się ich domy?
– Co robiły pszczoły?
 Co robiły mrówki?
 Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka?
 Kogo poprosiła o pomoc?
– Co odbyło się na łące?
Kto był na balu?

9.Wytęż słuch a dowiesz się co na łące w trawie piszczy.

Kto tam mieszka?


10 W ramach naszych zabaw ruchowych skorzystaj z pogody, wymyśl dziś sam sposób na zabawy , może rower, skakanka, Hula hop?

11.Kochani! Pewnie wystarczy tej edukacji  na dzisiaj? W ramach relaksacji udajcie się na łąkę, wsłuchajcie się w wiosenne odgłosy przyrody. Dla mamusi zerwij kwiaty, pięknie z nich ułóż bukiet i wręcz mocno przytulając się do niej. Postaraj się by ten dzień był prawdziwym Świętem Mamusi.

Pozdrawiam Was serdecznie miłe dzieci , a rodzicom dziękuję za pomoc w edukacji. Wszystkiego najlepszego dla Wszystkich Mam,

                                                                                                                                                 Pani Ania