Temat kompleksowy: Moja Rodzina
Temat dnia: Ja i moja Rodzina.
Cele zajęć:
- rozwijanie przynależności do grupy społecznej (rodziny),
- wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny,
- wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie
- rozwijanie słownictwa związanego z rodziną.
- Posłuchajcie:
- Na początku mam dla Was Super Tajne Zadanie – nauczymy się wierszyka dla mamy bo jutro 26 maja- Świetują Nasze Mamusie i oprócz prezencików jakie im podarujecie miło będzie jak sami złożycie im życzenia. Posłuchajcie i powtarzajcie kilka razy żeby nauczyć się całego wierszyka. Jestem przekonana, że Wam się Uda!! Do dzieła;)
- Rodzina to…..- Dokończ zdanie.
Mama i tata to twoi…. ( RODZICE)
Ja dla mojej mamy jestem ( córką /synem)
Ja dla mojego dziadka jestem ( wnuczką/wnukiem)
Ja dla mojego rodzenstwa jestem ( siostrą/bratem)
- Spójrz razem z kimś dorosłym na te plansze ponizej i poznaj slownictwo związane z Rodziną. Jak spędzamy czas z Rodziną? Jak dbają o nas nasi Rodzice? Jak my możemy okazać miłość swojej Rodzinie? Opowiedz 😉 Po skończonych zadaniach poniżej- wykonaj karty pracy umieszczone w prezentacji;)
- Zdrobnienia i zgrubienia” – zabawa językowa. Szukanie zdrobnień i zgrubień słów mama, tata , dziadek, babcia, wnuczka , siostra, brat. ( siostra – siostrzyczka itp.)
- „Podajmy sobie ręce” – Zabawa ruchowa z rodzicami, rodzeństwem , dziadkami ( kto tylko chętny z rodziny). Spróbujie zaprosić do tanca;)
- Dzieci 5 l- wybierz odpowiednie litery by stworzyć wyrazy mama i tata.
- Wierszyk o Rodzinie: Naucz się i pokazuj na swoich paluszkach ;D
- „Moja rodzina” – zajęcia dydaktyczne doskonalące umiejętność przeliczania, porównywania liczb. Ilu członków liczy wasza najbliższa rodzina?. Każde dziecko zapisuje odpowiednią liczbę ( 4 l za pomocą kropek) na kartce. D przeprowadza z dziećmi rozmowę o osobach, które wchodzą w skład ich najbliższej rodziny. Zwraca uwagę, że nie wszystkie dzieci muszą mieć i tatę, i mamę, niektóre są wychowywane tylko przez jednego rodzica albo przez dziadków. Mówi dzieciom także o rodzinach patchworkowych, w których rodzice mają nowych partnerów. Pyta o ich doświadczenia. Ważne, żeby rozmowa przebiegała w swobodnej, ciepłej atmosferze. Dzieci powinny czuć, że żaden model rodziny nie jest gorszy od innych, że w każdej mogą panować ciepło i miłość.
- Drzewo genealogiczne- co to takiego? Słyszeliście kiedyś takie określenie?
Drzewo genealogiczne jest to opis relacji rodzinnych. Drzewo genealogiczne rozumie się najczęściej jako graficzne przedstawienie wszelkich więzów rodzinnych
Z pomocą kogoś dorosłego spróbuj stworzyć Drzewo genealogiczne swojej Rodziny i wyślijcie zdjęcia prac- chetnie pooglądam;)
- Karta pracy : 4l-
5l-
Dz. 4 i 5 l- Narysuj jak najpiękniej potrafisz swoją Rodzinę, resztę zadań znajdziesz w prezentacji.;)
Dla chętnych puzzle
Rodzina to jest siła!!
Ćwiczcie wierszyk by jutro pięknie go Mamusi powiedzieć, cieplutko pozdrawiam,
Pani Justynka 😉