Temat kompleksowy- Majowa łąka.
Temat: Biedroneczki są w kropeczki.
Cele zajęć:
* zapoznanie ze środowiskiem życia i wyglądem biedronek
* zwrócenie uwagi na rolę biedronek w przyrodzie
* utrwalanie znajomości cyfr od 0-1
* nabywanie umiejętności rozwiązywania prostych działań matematycznych z użyciem znaków +,-,=
* rozwjianie umiejętności prowadzenia obcerwacji przyrodniczych i dzielenia sie spostrzeżeniami.
Witam moje kochane Przedszkolaki- tak już się za Wami stęskniłam….
Dzisiaj poznamy kolejnego mieszkańca łąki- BIEDRONKĘ (wszystkie dzieci -wyklaszcz słowo BIEDRONKA – ile ma sylab? 5 l- jaka litera jest na początku? Jaka na końcu? Spróbuj przegloskować B-I-E-D-R-O-N-K-A. Brawa dla Was!Zapewne super wam poszło;)
Mieszkańcy łąki- prezentacja. Czy znaliście wszystkich mieszkańców łąki? Wymieńcie kogo zapamiętaliście.
Słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Żuk”: dzielenie się spostrzeżeniami na temat spotkania oraz wyglądu biedronki i żuka .
Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk – puk – puk.
Panieneczka widzi żuka:
” Czego pan tu u mnie szuka?”
Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik.
I powiada: “Wstań, biedronko.
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko
Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę.”
Oburzyła się biedronka :
” Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan – nie!”
Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,
Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała – z muchomorem.
Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.
Stąd nauka jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.
- Kto jest bohaterem
wiersza?
- Co przydarzyło się biedronce?
- Dlaczego biedronka nie chciała Żuka za męża?
- Z kim biedronka brała ślub?
Prezentacja naturalnych okazów lub fotografii przedstawiających biedronki: określanie wyglądu, sposobu poruszania się, i odżywiania biedronek, wyjaśnienie, że ilość kropek na skrzydłach biedronki nie określa jej wieku, lecz gatunek.
Posłuchajcie:
Zabawa ruchowa „Biedronki na łące”: dorosły lub jedno z dzieci recytuje słowa rymowanki: „Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba” biedronki rozkładają skrzydełka i fruwają po łące na hasło „Pająk idzie!” biedronki odlatują na wyznaczone miejsce.
Oglądanie slajdów prezentujących stadia rozwoju biedronki:
Zabawa z
wykorzystaniem kostki do gry. Przygotować: szablon biedronki i 6 czarnych
kropek, kostka do gry.
Dorosły przedstawia dzieciom dużą sylwetę biedronki(biedronce brakuje kropek).
Dzieci nadają imię biedronce ( podzielcie się ze mną jak ją nazwaliście). Zadaniem dzieci jest dolepienie tylu kropek
na skrzydła biedronki, ile oczek zostanie wyrzuconych na kostce. Zabawę
powtarzamy kilkakrotnie.
Karta pracy 4l- zał.1 i 2
Sprobuj sam zrobić biedronkę:
Karta pracy 5l- KP.4 str. 19
- Dla chętnych dzieci:
A teraz coś dla smakoszy i małych kucharzy:
Bawiąc się przed domem lub spacerując obserwuj przyrodę może napotkasz na Panią Biedronkę.;)
Bardzo mi miło i z niecierpliwością czekam na wiadomości od Waszych mam co u was słychać i jak sobie radzicie z zadaniami.;)
Kolorowego dnia,
Pani Justynka