Temat dnia: Pożyteczne pszczoły
Cel: – poznani życia pszczół, ćwiczenie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie sprawności manualnej poprzez wykonywanie pracy plastycznej
Posłuchajcie!
https://drive.google.com/file/d/1WT-atc37lqltuVtMEG8dkC_18DDQ9WM/view?usp=sharing
1.Oglądanie prezentacji multimedialnej dotyczącej życia pszczół. Rodzic czyta informacje przedstawione na slajdach.
https://drive.google.com/file/d/1SeT0mYIjfZChwqzlid7EPXrgZOiqbfz8/view?usp=sharing
Pytania do prezentacji:
– Jak się nazywa mieszkanie pszczół?
– Jak nazywa się zbiór uli?
– Jak nazywają się mieszkańcy ula?
– Kto opiekuje się pszczołami?
– Co otrzymujemy dzięki pracy pszczół?
2.Ćwiczenia artykulacyjne- naśladowanie odgłosu pszczoły. Słuchaj uważnie piosenki i w odpowiednim momencie „bzycz” jak pszczółka. Bzzzzz, bzzzzz
3.Zatańcz z Pszczółką Mają
4.Zabawa muzyczno- ruchowa „Pszczoły”. Wykonuj wszystkie ruchy takie jak dziewczynka.
5.Powtórz piosenkę, której uczymy się w tym tygodniu. Naucz się kolejnej zwrotki.
6.Praca plastyczna „Mieszkańcy łąki”. Wykonaj pszczółkę według poniższej instrukcji. Pochwal się swoją pracą przesyłając mi zdjęcie.
7.Zabawy konstrukcyjne. Zbuduj z klocków ul dla pszczółek i umieść w nim swoją wykonaną pszczółkę.
8.Zadanie dla chętnych dzieci.
Oglądnij film edukacyjny o pszczołach, by lepiej poznać ich ciężką pracę.
Karta Pracy dla dzieci chętnych
https://drive.google.com/file/d/1hAWJy6jCcbTZbYsdffjmYP86OJPCQEFJ/view
Pozdrawiam Was serdecznie,
Pani Kinga