Temat dnia: Motyle na łące
Cel: rozwijanie percepcji poznawczej dzieci, poznanie budowy motyli oraz ich nazw, doskonalenie małej motoryki, ćwiczenie spostrzegawczości oraz pamięci
https://drive.google.com/file/d/1UnT1UkrQNrg-8Pc5tunhsgYnTaT43VKq/view?usp=sharing
- Wymień nazwy pór roku. Jaką mamy teraz porę roku? Jakie miesiące to wiosenne? Podziel nazwy wiosennych miesięcy na sylaby i policz liczbę sylab. Który miesiąc ma najmniej sylab?
2. Jaki mamy teraz miesiąc? Oczywiście, że MAJ, dlatego w tym tygodniu rozmawiamy o majowej łące, która w okresie wiosennym jest bardzo piękna. Można na niej spotkać dużo pięknych owadów. Jednym z nich jest motyl. Spójrz na obrazek i poznaj jak zbudowany jest motyl. Rodzic, czyta dziecku.
3. Rodzaje motyli, które możemy spotkać na łące. Rodzic odczytuje nazwy i wskazuje na motyla. Dziecko zapamiętuje nazwę motyla oraz to jak wygląda.
Spróbuj narysować motylka według wzoru. Pokoloruj powstały obrazek. Czy udało ci się narysować motylka? Chętnie go zobaczę!!!
https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw
4.Gra interaktywna – ćwicząca spostrzegawczość. Który motyl znikną?
5. Kodowanie „Motyle”- gra interaktywna dla dzieci 5 letnich. Dzieci 4l próbują z pomocą rodziców.
6. Zabawa ruchowa do piosenki „Motyle”- tańcz dowolnie do piosenki, udawaj że jesteś pięknym motylem, który fruwa po łące.
7. Dzieci 4l- Wykonanie KP 38
Dzieci 5l Realizacja projektu ABC Ekonomii
8. Czy pamiętasz jak mieli mają na imię bohaterowie naszego opowiadania ? Spróbuj ułożyć puzzle interaktywne, a przypomnisz sobie jak wyglądają bohaterowie naszych opowiadań.
Maks
Zosia
9. Budżet domowy – co to takiego ?
Na budżet domowy składają się dochody i wydatki. Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem co o dochodach i wydatkach w waszym domu, posłuży ci do tego poniższy plakat.
10. Wykonaj KP 19, 20, 25, 22
11. Zadanie dodatkowe dla chętnych dzieci
Wybierz się z rodzicami na spacer na łąkę, weź ze sobą lupę i poszukaj poznanych dzisiaj motyli.
Miłej zabawy dzieciaki,
Pani Kinga