Temat: Sprzęt gaśniczy.
Cele: Doskonalenie umiejętności matematycznych (porównywanie, klasyfikowanie, tworzenie i kontynuowanie rytmów.
1.Kochane przedszkolaki będziemy powoli kończyć przygodę ze strażakami. Dziś rozpoczniemy nasze spotkanie od wysłuchania piosenki „Jedzie straż pożarna”- przygotuj sobie dwa np. drewienka lub klocki. Będą nam potrzebne do wystukiwania rytmu nowej piosenki. Jeszcze raz posłuchaj, jeśli potrafisz spróbuj wystukać rytm do piosenki.
Posłuchajcie innej melodii, która była szybsza a która wolniejsza. Wystukaj jej rytm.
2. Nauka poprawnego informowania i dzwonienia na numery alarmowe.
Należy podać:
– miejsce zdarzenia (adres miejsca zamieszkania )
– powód wezwania (opisujemy dokładnie co widzimy, wypadek, pożar),
– ilość osób poszkodowanych (czy są to czy dorośli )
– osoba, która wzywa pomoc podaje swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania.
– dlaczego dzwoniono na straż, jakie to były numery?
3. Potrzebne nam będą : kostka do gry patyczki, jeśli ich nie macie przygotujcie długie wąskie klocki. Ułożymy „Strażacką drabinę”- Drogi Rodzicu zagraj z dzieckiem śledząc jego wykonywane zadanie. Rzucamy kostką i układamy drabinę z takiej ilości patyczków, ile oczek wypadło na kostce. Przy następnym rzucie kostką dokładamy do poprzednio ułożonej drabiny następne patyczki itd. Na koniec porównujemy, kto ułożył najwyższą drabinę a kto najniższą. Liczymy szczeble ułożonej drabiny
Nazwij sprzęt gaśniczy na obrazku.
<a
href=”https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie-wektory/tlo”>Tło plik
wektorowy utworzone przez vectorpocket – pl.freepik.com</a>
4. Kontynuując projekt ABC Ekonomii czyli pierwsze kroki w świecie finansów proponuję w celu utrwalenia i usystematyzowania wiedzy dotyczącej tematu „Co to są pieniądze” poćwiczyć podczas gry interaktywnej „ Skarbonka TVP ABC”
https://abc.tvp.pl/29290394/skarbonka-tvp-abc
– poukładaj monety według kolejności’
-uzupełnij banknoty
-na ile można podzielić 500zł, 100zł. 200zł,
Jeżeli masz jeszcze ochotę, wybierz jeszcze jedno z proponowanych zadań.
6.Poruszajmy się rytmicznie do zabawy muzyczno- ruchowej.
7. Zadanie dla chętnych dzieci 5 letnich, poćwicz wykonując zadania według wysłuchanej instrukcji, utrwalisz poznane litery .
http://scholaris.pl/resources/run/id/49695
Proponuję kontynuację zabaw w strażaka wykorzystując klocki, samochody. Na zdjęciach widziałam znakomite pomysły. Mam nadzieję może ktoś z was zostanie kiedyś strażakiem. Przecież to taki ważny i potrzebny zawód!
Życzę miłego wypoczynku, do zobaczenia.
Pani Ania