Praca zdalna czwartek, 30.04 (grupa 3)

Temat: Wiem gdzie Wisła jest na mapie!
Cele; Zachęcanie dzieci aktywności badawczej i uświadomienie znaczenie wody.
Wprowadzenie litery J,j.

  1. Rozpoczniemy nasze spotkanie od wysłuchania piosenki  „Płynie Wisła, płynie”- O czym opowiada piosenka? Jakie miasta Polski zapamiętaliście? Wisła to….?

2. Posłuchajcie legendy „O powstaniu Wisły”

3.Wiecie dlaczego ludzie osiedlali się nad rzeką? Ponieważ mieli łatwy dostęp do wody, która była im potrzebna do życia. zarówno im jak ich zwierzętom, roślinom. Pamiętacie z pewnością, że wodę musimy oszczędzać, zwłaszcza teraz, ponieważ tak rzadko pada deszcz. Ludzie, rośliny,kwiaty, zwierzęta potrzebują wody.  Przygotujcie klocki, niebieską wstęgę która będzie imitacją  rzeki Wisły. Wybudujecie  mosty słuchając wiersza przeczytanego przez Rodzica.

        „Budujemy mosty” Z. Bronikowska
   
    Masz już klocki?
     Mam!
     Usiądź sobie sam, 
    a ja tu- na wprost….
    zbudujemy most!
   Na tym pierwszym będa tory,
   bo most będzie kolejowy…
   A ten drugi most wspaniały!
    Auta będą tu jechały i tramwaje. I … co chcesz!
    A most trzeci? Będzie też!
    Po tym trzecim, białym moście
    przyjdą do nas lalki w goście…
   Śliczne lalki – malowanki
    kolorowe wycinanki!

Odpowiedz na kilka pytań;
   -co będzie na pierwszym moście?
   – co będzie jeździło po drugim moście?
   -dla kogo będzie trzeci most? 

3. Wykonaj eksperyment i sprawdź  „Co pływa, a co tonie?” Zadanie dla chętnych i ciekawych praw fizyki. Będą nam potrzebne;

Pomoce:

  • miska z wodą (wanna, mały basen)
  • plastelina
  • kamienie
  • kawałek styropianu
  • papier
  • fragment bawełnianego materiału (wielkości kilku centymetrów)
  • inne przedmioty, które warto zbadać by ustalić czy toną czy utrzymują się na wodzie jak: metalowy klucz, piórko, guzik, kora drzewa, drewniany patyczek, liść, gąbka itp.

4.Aby utrwalić sobie zdobyte wiadomości, wyruszamy w podróż. Ułóż puzzle i wskaż  na mapie  czerwony  punkt- to Warszawa. Wskaż z pomocą rodziców położenie Krakowa.
https://www.superkid.pl/puzzle-online-polska-moja-ojczyzna-tp

5. Zadanie dla dzieci 5 letnich. Kolejna litera którą dziś poznamy to litera J, j.
Może znacie jakieś słowa, które zaczynają się na literę J.j- podpowiedzą ci poniższe obrazki



Są takie owoce, które rosną w polskich lasach, gdy je jemy to one nam farbują nasze buzie na kolor niebieski. Czy już wiecie? Tak, to są jagody. Podzielcie słowo  Jagody na sylaby. Wyklaskajcie i policzcie ile ma sylab. Gdzie jest głoska J ( na początku) Podzielcie wyraz na głoski;
J- A-G-O-D-Y    dla każdej głoski przyporządkujcie  np. guzika policz (ilość guzików)

6. Wykonaj Kartę Pracy s. 12a i b


Zapamiętaj jesteś Polakiem, Małym Patriotą, kochasz swój kraj, któremu na imię Polska.

 2 Maja to dzień flagi, może sam przygotujesz sobie flagę by nią przyozdobić  swój dom. Jeżeli chciałbyś wykonać coś wyjątkowego, wykorzystaj pomysł z zamieszczonego linku. Pochwal się swoją pracą.

 Kończymy ten piękny temat o naszej Ojczyźnie. Niech ten wolny czas, posłuży na spacery, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu itp. Do zobaczenia po długim weekendzie.

                                                                                                     Pani Ania