Temat dnia: Smog- co to za stwór?
Cel: doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń, rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczeń powietrza, rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie prac plastycznych
Posłuchajcie !
https://drive.google.com/file/d/1DA6ZcEpF4J379tI3JRbiat5mT_4ttboS/view?usp=sharing
- Wstajemy!! Poruszajmy się
Skacz, biegaj, ćwicz, tak jak dzieci w piosence.
Oglądanie filmu edukacyjnego „Dlaczego musimy zadbać o czyste powietrze? Czym jest smog?”
Co to jest smog?- zanieczyszczenie powietrza
- Burza mózgów „Jak pozbyć się smogu? Wypowiedzi dzieci na podstawie filmiku.
- Wykonanie doświadczenia „Jak znaleźć powietrze”
Co udało Ci się zobaczyć?
- Zabawa ruchowa „Wiatraczki”
Rozłóż ręce, jak by to były skrzydła wiatraka. Kręć się raz w jedną, raz w drugą stronę. Czujesz podmuchy powietrza? Uważaj, żeby nie zawróciło ci się w głowie.
- Poćwicz pamięć w grze interaktywnej
https://view.genial.ly/5e9af762b65e370dac6fe513
Wykonanie pracy plastycznej- „Wiatraczek” z pomocą rodziców.
- Zadanie dla dzieci chętnych
„Jak napompować balon?”- wykonaj doświadczenie.
Jak się podobały zajęcia?
Do zobaczenia jutro
Pani Kinga