Praca zdalna czwartek, 16.04(grupa 1)

Temat kompleksowy:   Obserwujemy  pogodę

Temat dnia: Kwiecień- plecień

Cel zajęcia:  doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie adekwatnym do swoich możliwości; nazywanie zjawisk pogodowych charakterystycznych dla danej pory roku

Witam wszystkie dzieci!

Mam nadzieję, że  oglądaliście wczoraj prognozę pogody .Ciekawe czy się spełniła? A jaka pogoda jest dzisiaj?

  • Proszę zaznacz na naszym pogodowym zegarze dzisiejszą pogodę- ustaw wskazówki na właściwych znaczkach

http://scholaris.pl/resources/run/id/49339

Posłuchaj piosenkę pt. ,,Kwiecień – Plecień” – zaśpiewaj jej refren;
„Kwiecień – plecień bo przeplata,  trochę zimy- trochę lata”

Aby zrozumieć  refren piosenki obejrzyj film z serii Przygody Kota Filemona  pt. „Kwiecień – plecień”  i powiedz:
-jaka pogoda była na początku bajki?
– jaka pogoda była kiedy Filemon bawił się z pieskiem?
– Jaka pogoda była pod koniec bajki?  

https://www.youtube.com/watch?v=UYcc84Ne27Y
Policz  elementy na obrazkach- wskaż te obrazki na których jest po 4 i po 5 elementów

http://portal.scholaris.pl/zasob/63725

http://portal.scholaris.pl/zasob/63726?eid[]=N_PRZ&sid[]=WYCH&bid=0&iid=0&query=%22liczby%22&api=

Tym  których zmęczyło liczenie proponuję zabawę kolorami.

Pomaluj kartkę z bloku technicznego  wodą a następnie namaluj na niej farbkami dowolny rysunek- zobacz jak pod wpływem wody mieszają się ze sobą kolory. Pokażcie mi swoje prace.

Do zobaczenia jutro.                                                                                   
Pani Bożenka