Temat kompleksowy: Obserwujemy pogodę
Temat dnia: Kwiecień- plecień
Cel zajęcia: doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie adekwatnym do swoich możliwości; nazywanie zjawisk pogodowych charakterystycznych dla danej pory roku
Witam wszystkie dzieci!
Mam nadzieję, że oglądaliście wczoraj prognozę pogody .Ciekawe czy się spełniła? A jaka pogoda jest dzisiaj?
- Proszę zaznacz na naszym pogodowym zegarze dzisiejszą pogodę- ustaw wskazówki na właściwych znaczkach
http://scholaris.pl/resources/run/id/49339
Posłuchaj piosenkę pt. ,,Kwiecień – Plecień” – zaśpiewaj jej refren;
„Kwiecień – plecień bo przeplata, trochę zimy- trochę lata”
Aby zrozumieć refren piosenki obejrzyj film z serii Przygody Kota Filemona pt. „Kwiecień – plecień” i powiedz:
-jaka pogoda była na początku bajki?
– jaka pogoda była kiedy Filemon bawił się z pieskiem?
– Jaka pogoda była pod koniec bajki?
https://www.youtube.com/watch?v=UYcc84Ne27Y
Policz elementy na obrazkach- wskaż te obrazki na których jest po 4 i po 5 elementów
http://portal.scholaris.pl/zasob/63725
http://portal.scholaris.pl/zasob/63726?eid[]=N_PRZ&sid[]=WYCH&bid=0&iid=0&query=%22liczby%22&api=
Tym których zmęczyło liczenie proponuję zabawę kolorami.
Pomaluj kartkę z bloku technicznego wodą a następnie namaluj na niej farbkami dowolny rysunek- zobacz jak pod wpływem wody mieszają się ze sobą kolory. Pokażcie mi swoje prace.
Do zobaczenia jutro.
Pani Bożenka