Praca zdalna poniedziałek, 6. 04 (grupa 3)
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Temat dnia: Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych.
Cele: kształtowanie umiejętności uważnego oglądania bajek i słuchania wierszy, wypowiadania się na temat przygotowań do Świąt Wielkanocnych.
Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.
Jak minęła niedziela? Gotowi jesteście? W tym tygodniu czeka na nas dużo pracy. Jak wiecie wkrótce Święta Wielkanocne.
1. Rozpocznijmy od wysłuchania wiersza B. Formy, którego możecie się nauczyć na pamięć:
„WIELKANOC”
1. Święta za pasem, do pracy się bierzemy,
mazurki i baby smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,
wszystkie kolorowe – bardzo się cieszymy.
2.Upiekliśmy z ciasta
baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.
W glinianym wazonie bazie i żonkile,
a na nich z papieru kurczątka przemiłe.
-Potrafisz wymienić czynności jakie były przedstawione w tym
wierszu?
Powtórz słowa wiersza jeszcze kilka razy, by go zapamiętać.
2.Podziel na sylaby wyraz: Pisanki, kraszanki, baby, baranek (5l.- policz ile sylab ma każdy wyraz)
3.Żeby w domu było miło musimy jeszcze posprzątać. Posłuchaj piosenki o sprzątaniu. Pomyśl jak ty sam możesz pomóc rodzicom. Oglądając filmik naśladuj ruchy wykonywanych czynności.
4.Zabawy matematyczne:
-policz, a następnie narysuj tyle kresek, ile jest przedmiotów w danym zbiorze
(4latki)
-znajdź 10 małych pisanek, pomaluj je, przelicz jeszcze raz. (5 latki)
http://proliberis.org/images/dla_dzieci/wycinanki_wielkanoc/proliberis_org_wielkanoc_kolorowanka_2.pdf
Wyjdź na podwórko, poszukaj bazi do wazonu.
Ściskam Was i pozdrawiam.
Pani Ania