Temat kompleksowy: Majowa łąka.
Temat : Kolorowa łąka.
Cele : Utrwalenie wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka
Kształtowanie znajomości stosunków przestrzennych
Uwrażliwianie na piękno przyrody w okresie wiosny,
Dzień dobry Przedszkolaki!!
https://drive.google.com/file/d/1ko2LB8FPWhjUpLX3ZsCUf7VdZ6n-0vBG/view?fbclid=IwAR11vBrutmt7iK5Stute_LNfNRO5Viie9lK_9wYNG_Y25Bl0dzLNByEp2Qo
Rozwiązanie zagadki:
Tu cytrynek, tam paź królowej
Wszędzie piękne, kolorowe
Lekko unoszą się nad łąką
Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)
Cała zielona w barwne punkciki
a nad nią śpiew
skowronka
Tam wyruszamy
zbierać kwiatki
bo to jest właśnie
… (łąka)
Kolorowe
i pachnące,
zakwitają wiosną.
Można spotkać je
na łące,
w parku i w ogródku rosną. (kwiatki)
Dorosły zadaje
pytanie:
Co to jest łąka?
Łąka to teren porośnięty gęsto trawami i innymi roślinami zielonymi.Łąka jest bogatym zbiorowiskiem różnorodnych roślin i zwierząt.Wspólną cechą wszystkich łąk jest brak drzew i krzewów,a to dlatego że co najmniej dwa razy do roku łąki się kosi lub wypasa się na nich bydło.W różnych poirach roku wygląd ,a zwłaszcza barwa łąki zmienia się.
Dzieci 5 l odczytanie cztanie globalne: ŁĄKA
Udzielanie
odpowiedzi na pytania:
– Co można znaleźć na łące?
– Co można robić na łące? (zbierać
kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.)
– Czego nie należy robić? (rozpalać
ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.)
– Gdzie mogą spędzić czas wolny osoby
mieszkające w mieście? (w parku )
Oglądanie ilustracji.( łąka, góry, pole, morze) Dzieci wybierają spośród ilustracji tą która przedstawia łąkę. Wskazanie kolorów występujących na łące. Próba określenia czy kolor jest smutny czy wesoły.
Rośliny z łąki:
Ile roślin zapamiętałeś? Czy coś ciekawego udało ci się dowiedzieć?
Zabawa ruchowa „Gąsienica”-zaproście do zabawy rodziców rodzeństwo.
Zabawa z wiosennym kwiatem (zróbcie sobie z papieru jeden kwiatek)
https://www.youtube.com/watch?v=BrIw9Mtb2D0 – propozycja 😉
Dzieci trzymaja kwiatka w dłoni i wykonują polecenia :
– połóż kwiatek na dole na podłodze,
– połóż kwiatek za sobą,
– połóż kwiatka obok siebie,
– podnieś kwiatek do góry,
– połóż kwiatka przed sobą,
Dorosły czyta: (Połóżcie się zamknijcie oczy i wyobrażcie sobie, że jesteście na pięknej kolorowej łące)
Piękna ta moja łąka, lubię chodzić na moją łąkę, wiem, że lepiej nie zrywać kwiatów, niech rosną, niech pachną. Nie wolno zbierać biedronek, łapać motyli i żab bo będą bardzo nieszczęśliwe, to jest ich dom. Najlepiej patrzeć, obserwować, wdychać jej zapach. Posłuchać, co w trawie piszczy, cieszyć się pięknem łąki.
A teraz wstańmy, wyprostujmy plecy i pooddychajmy głęboko (nabieramy głęboki oddech noskiem potem pobrane powietrze należy wydmuchiwać ustami).
Piosenka „Majowa łąka”- naucz się pierwszej zwrotki i refrenu;)
Doświadczenie – wyciąganie
wniosków
– miska z wodą -sprawdzenie co dzieje się z kwiatami
w wodzie, co się dzieje z łodygą mniszka, gdy go rozdzielimy, a co z łodygą
stokrotki.
Karta pracy 4 l
Karta pracy 5l
Wybierzcie się dziś na spacer na pobliską łąkę i spróbujcie odnależć poznane rośliny, a może uzbieracie bukiet kwiatów i podarujecie komuś kogo bardzo lubicie?
Podzielcie się ze mną zdjeciem z tego spaceru.
Słonecznie pozdrawiam- Pani Justynka