CELE OGÓLNE:
- Utrwalenie polskich symboli narodowych;
- Zapoznanie z monetami i banknotami, ćwiczenia na obiektach rzeczywistych
DZIEŃ TEMAT: POLSKIE SYMBOLE NARODOWE.
- Hej Przedszkolaki! Jak minął wam weekend? Było dużo zabawy i śmiechu? Tak, to się bardzo cieszę. Złapaliśmy trochę oddechu na spacerze? To teraz pełni energii możemy znów troszkę popracować. Liczę na Was!! Zaczynamy! 😉 ;*
- W tym tygodniu przypomnimy sobie trochę wiadomości o Polsce ale też poznamy nowe rzeczy. Przygotujemy się na zbliżające się dwa ważne święta dla Polski – Dzień Flagi i święto Narodowe 3 maja .
Przypomnijmy sobie symbole narodowe i co oznaczają. Jakie znacie symbole? ( wypowiadanie dziecka na ten temat)
„Symbole narodowe”: godło, flaga, hymn. Oglądnijcie film i przypomnijcie sobie:
– muzyczna „Znam tę melodię”.
Dzieci tańczą w rytmie tanecznej muzyki. Na zmianę
muzyki i po usłyszeniu melodii hymnu narodowego stają na baczność. Czy zapamiętaliście jak wygląda flaga Polski?
Kto zapamiętał tytuł naszego hymnu narodowego?
Co przedstawia godło Polski?
- „Narodowy quiz”– zabawa dydaktyczna sprawdzająca wiedzę dzieci na temat symboli narodowych. Dzieci za pomocą głosują czerwony klocek (zdanie nieprawdziwe), zielony kolcek zdanie prawdziwe. ( dzieci za pomocą klocków decydują)
Zdania:
– Moją ojczyzną jest Polska.
– Godłem Polski jest orzeł w koronie.
– Ojczyzna to miasto.
– Godło to biało–czerwony materiał.
– Flaga Polski składa się z dwóch kolorów: czerwonego u góry, białego na dole.
– Polska to nasza stolica
- Zabawa ruchowa
Hymn:
3.Poznajemy polskie monety i banknoty
https://www.youtube.com/watch?v=GfXTsSE0JCE
https://www.youtube.com/watch?v=GfXTsSE0JCE ( oglądamy do 3 minuty)
Rozmowa tematyczna z dziećmi:
- Czy wszystko można kupić za pieniądze?
- Do czego potrzebne są ludziom pieniądze?
- Co można kupić?
- Czego nie można kupić?
- Jaka waluta obowiązuje w Polsce?
- Co oznacza awers a co rewers?
Czytanie globalne: MONETY
BANKNOTY
Przyporządkowanie odpowiednich pięniedzy do wyrazu MONETY: 1 gr 2gr, 5gr , 10 gr itd.
Przyporzadkowanie odpowiednich pieniędzy do wyrazu BANKNOTY: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł itd.
Rodziców proszę o udostepnienie na chwilę prawdziwych rekwizytów ( dziekuję!;)
Zadaniem dzieci jest ich posegregowanie do odpowiednich nazw. Wszystkie razem to PIENIĄDZE.
- Zabawa w Sklep- pobawcie się z mama, tatą lub rodzeństwem. Użyjcie do zabawy wycięte pieniążki. Pamiętajcie przy tej zabawie o zwrotach grzecznościowych, które są bardzo ważne na co dzień. ( dzień dobry, poproszę o…ile to kosztuje…Czy mogłaby mi Pani pokazać, Do widzenia…dziękuję) Dobrej zabawy.
- Nauka piosenki „Płynie Wisła płynie”.- pierwsza zwrotka i refren. O czym opowiada piosenka? Jakie miasta Polski zapamiętaliście? Wisła to….?
https://www.youtube.com/watch?v=qQWL5wtnpyo&t=52s
- Karta pracy 4l:
Karta pracy 5 l:
Zadania dla wszystkich dzieci:
Pozdrawiam i tęsknię za Waszymi buźkami,
Pani Justynka