Praca zdalna czwartek, 9.04 (grupa 3)
Temat: Co włożymy do koszyka Wielkanocnego?
Cele: Poznanie nazw i symboliki elementów święconki (podtrzymywanie tradycji)
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
1. „Co włożymy do koszyka Wielkanocnego?”- odpowiedzmy na pytanie na podstawie własnych doświadczeń. Wymieńmy kilka produktów. Każdy z nich jest symbolem czegoś.
Czy wiecie co oznaczają: jajka ( symbol odradzającego się życia), kraszanki (pomalowane na jeden
kolor)- pisanki (ozdabiane różnymi kolorami i wzorami)
chleb (ma zapewnić ludziom dobrobyt i pomyślność)
sól (chroni przed zepsuciem i złem)
chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność)
kiełbasa (zapewnia zdrowie)
wielkanocna baba (symbol umiejętności i dostatku)
baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią ( symbol Jezusa Chrystusa
Zmartwychwstałego).
Pamiętajcie o przygotowaniu swojego świątecznego koszyczka. Wkładając do niego poszczególne produkty, utrwalcie ich symbolikę.
2. Sprawdź co do koszyka włożył zajączek?
-policz ile ma jajek?
– czym różnią się jajka?
-policz wszystkie małe jajka
-policz tylko duże, których jest więcej, o ile więcej…
– ile ma pisanek, ile kraszanek?
3.Posłuchajcie nowej piosenki.
-Wiesz o czym śpiewała dziewczynka?
-Posłuchaj jej jeszcze raz, postaraj się włączyć w śpiew, poproś o pomoc w nauce tekstu.
„Znaki Wielkanocy„
1.Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Bazie kotki od staruszki ze straganu
To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny!
Świat radosny!
Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek
4. Wybierz dowolny obrazek i pokoloruj go.
5. Dla chętnych dzieci zabawy ćwiczące pamięć, spostrzegawczość, koncentrację. Powodzenia!
https://www.superkid.pl/memory-game-pisanki
https://www.superkid.pl/puzzle-online-wielkanoc-1-tp
Dobrego dnia,
Pani Ania