Praca zdalna wtorek, 30.06 (grupa 2)

Temat; Będę o Was pamiętać!

    Cele: Poznanie sposobów przekazywania wiadomości.

Kochane dzieci, to już nasze ostatnie spotkanie. Zaczynamy wakacje, czas wyjazdów na wypoczynek. Czy wiecie, że możecie  z miejsca wakacyjnego wysłać do przedszkola karteczkę, widokówkę? Ale rzecz bardzo ważna musimy znać adres. Pomogą Wam w tym Wasi Rodzice. Gdy we wrześniu wrócimy do przedszkola, przeczytamy wszystkie Wasze pozdrowienia wakacyjne. A teraz posłuchajcie opowiadania  „Będę o was pamiętać!”. Rozmowa na temat powodów wysyłania listów i kart pocztowych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści- listy i pocztówki.

Małgorzata Szczęsna

Właśnie siedzę na balkonie. Mama położyła na posadzce koc, przyniosłam zabawki, poduszki. Bawię się dobrze, choć tęsknię za moimi koleżankami i kolegami z przedszkola. Słyszę szczekanie psa i patrzę na dół.

– Mamo, idzie do nas pan listonosz! Czy mogę zejść i spytać, czy ma coś dla nas?

– Chodź Aduniu, pójdziemy razem.

Za chwilę wracamy z kupką listów, kartek, ulotek reklamowych, druków. Przeglądam kolorowe widokówki, odwracam je i widzę znajome litery: A…D….A

– Mamo, ta kartka jest do mnie, i ta też, i ta. Nawet list jest do mnie!

Idę ze swoją korespondencją na balkon. Rozkładam je na kocu i liczę, ile mam pocztówek: 1….2…..3….4 i list. To ile razem? Pięć!

Najpierw biorę list. Po drugiej stronie koperty, na trójkątnej klapie jest napisane: KA….RO….LI….NA. Czytam jeszcze raz. Te literki przecież znam, a nie mogę ich złożyć. Czytam szybciej początek i już wiem! Ten list napisała Karolina.

– Mamusiu! Karolina przysłała mi swoje zdjęcie, jak pływa w dmuchanym różowym kółku- flamingu!- wołam do mamy po otwarciu listu.

Razem z mamą próbujemy odszyfrować rysunki, które narysowała na kartce. Co chciała mi przekazać?

– Tu widać dwie dziewczynki pływające w basenie, a wokół nich serduszka. Już wiem, pewnie chciałaby, abyśmy poszły razem do parku wodnego i, że bardzo mnie lubi!- domyślam się.

– Pójdziemy tam razem? Mamo! Proszę!

– Dobrze, już dobrze, córeczko- mówi mama, a ja mocno ją ściskam za szyję.

– Doskonale radzisz sobie z czytaniem swojej poczty.

Mama idzie do kuchni, a ja rozszyfrowuję dalej.

Czytam od kogo jest widokówka ze zdjęciem gór: K….U….B…A. To łatwe: Kuba. Narysował dziewczynkę w zielonej czapce i chłopca z opaską na jednym oku. Już wiem- z Kubusiem zawsze bawiłam się w Piotrusia Pana. Pewnie tęskni za mną ( w rogu narysował czerwone serce) i wspomina naszą zabawę. 

Pocztówka z widokiem morza jest od: A……G…..A- oczywiście od Agi. Agnieszka mówiła mi, że jedzie nad morze. Narysowała huśtawki i zjeżdżalnie. Często razem bawiłyśmy się na placyku. Napisała też jakieś cyfry w serduszku. To pewnie numer telefonu jej rodziców. Poproszę mamę i do niej zadzwonię.

Biorę do ręki kartę z rysunkiem psa na hulajnodze i już wiem, od kogo ona jest. Odwracam i czytam: K….A…C…P….E….R. Tak, zgadłam- od Kacpra. On uwielbia jeździć na hulajnodze i się wygłupiać. Po drugiej stronie narysował: niebieskie fale, żaglówkę z sercem na maszcie i chłopca. Już wiem, pewnie pływał łódką.

Ostatnia widokówka przedstawia las i domek. Odwracam i czytam: K…A….M…I…L….A. To od Kamili! Na tej stronie są cztery małe rysunki w kwadracikach: grzyby, wiewiórka, poziomki, serce. Już wiem, co to znaczy.

– Mamusiu, napisali do mnie: Karolina, Aga, Kuba, Kacper, Kamila. Wszyscy mnie lubią i tęsknią za mną!

– Teraz już wiesz, jak przyjemnie jest dostawać listy i pocztówki.

– Wiem! Teraz biorę kredki i odpisuję im. Na pewno często użyję czerwonego koloru.

      Rozmowa na temat opowiadania.

-Kogo zauważyła Ada, gdy bawiła się na balkonie?
– Co on przyniósł?
– Od kogo Ada dostała list, a od kogo pocztówki?
– Co pisały do niej dzieci?
– W jaki sposób pisały dzieci?
– Po co piszemy listy i kartki?
– W jaki jeszcze sposób można do siebie pisać?
– Czy kiedyś dostaliście list lub pocztówkę?

 ,,Wakacyjna pocztówka”

Dziecko może samo przygotować sobie taką kartkę, wykorzystując obrazki wycięte z gazety lub starej pocztówki. Można samemu narysować miejsce wypoczynku. Po ukończonej pracy, rodzic wpisuje adres przedszkola. Następnie razem z dzieckiem wrzuca kartkę do skrzynki pocztowej i wysyła pocztówkę do przedszkola.. Gdy rozpocznie się nowy rok przedszkolny, nauczycielka przeczyta i pokaże nadesłane przez dzieci wiadomości, pocztówki.

 Ta propozycja jest dla wszystkich chętnych dzieci. Życzę udanej zabawy.

Poćwicz znajomość liter.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/80d151907ae55558ecbe836ad2f6d58f_/index.html

Dla chętnych, „Wakacyjne karty pracy”

https://drive.google.com/file/d/1pvdtvqFR5_pyZ0AXm8xSd4WAASFZ4_WF/view

W tym quizie dowiesz się  „Jak zdrowo spędzać czas”

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c93ad3a53c2a7759c6d91f380d21a151_/index.html

Zapraszam do zapoznania się z kilkoma „Bezpiecznymi zachowaniami.

Powtórzmy piosenkę „Złap lato”

Żegnam się już z Wami wakacyjną piosenką.

Do zobaczenia we wrześniu, życzymy udanych wspaniałych wakacji.