Praca zdalna czwartek, 18.06 (grupy 2)

    Temat: Jaka jest dzisiaj pogoda?

        Cele: Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy: zachęcanie do świadomej obserwacji.   

                  otaczającego świata.

                  Rozwijanie ekspresji muzycznej i ruchowej.

Jaka jest pogoda?- będziemy dziś badać pogodę.
. Najpierw jednak musimy dowiedzieć się kilku rzeczy…
Sprawdźmy na początek jak powstają chmury. Zapraszam do zrobienia małego eksperymentu. Będą nam potrzebne kostki lodu, gorąca woda, miska i sitko.

Nasza Ziemia jest niezwykła. Bóg pięknie ją dla nas stworzył. Pomyślał o wszystkim. Wiecie, że są różne rodzaje chmur? Takie które chronią nas przed słońcem, takie które niosą deszcz a nawet burzę.

Myślę, że wiemy już sporo o chmurach i deszczu. Teraz czas na wiatr.
Porozmawiajmy o wietrze.
− Po czym poznajemy, że wieje wiatr?
− Czy wiatr zawsze jest zimny?
− Jak możemy określić, skąd wieje wiatr?
Dla określenia kierunku wiatru wykonamy takie zadanie . Wykorzystamy rurkę do napojów lub jakiś patyk. Potrzebne też będą paski bibuły lub woreczek. Przymocujmy to do naszego patyka. Sprawdźmy, z którego kierunku wieje wiatr. Aby to zrobić musimy wyjść na podwórko. Podnieście patyk do góry i zobaczcie, w którą stronę odchyla się bibuła, albo woreczek 
Wniosek? Wiatr wieje z przeciwnego kierunku niż ten, w którym wychyla się bibuła.

    Starsze dzieci 5 letnie już znają kierunki prawo, lewo  to utrwalimy  i przećwiczymy sobie
Wiatr może wiać bardzo delikatnie, ale i gwałtownie; w zależności od tego różnie go nazywamy.

Mamy bryzę – lekki wiatr od morza;
 wichurę – wiatr wiejący bardzo silnie;
 huragan, który wyrywa drzewa z korzeniami, zrywa dachy domów, powoduje, że morze wdziera się w głąb lądu (sztorm).

 Tornado, najniebezpieczniejsze zjawisko, pojawia się w postaci trąby
powietrznej poruszającej się z wielką szybkością i niszczącej wszystko na swojej drodze.

Oglądając filmik nazwij przykładowe zjawiska pogodowe.

Pozostała nam jeszcze temperatura powietrza.
− Kiedy najczęściej jest ciepło na dworze?
− Za pomocą czego możemy określić, czy jest ciepło, czy jest zimno?
− Do czego służy termometr?
Obejrzyjmy termometr zaokienny, jeśli macie.
Obejrzyjcie zapowiedzi meteorologiczne.

Możecie też pobawić się w prezentera pogody. Ciekawa jestem kto się zdecyduje? 

Dla chętnych zagadki o pogodzie.

Posłuchajcie piosenki, poruszaj się rytmicznie, skacząc, tupiąc, maszerując na zmianę.

https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ

Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

http://scholaris.pl/resources/run/id/52123

Czynniki pogody gra online

http://scholaris.pl/resources/run/id/49337

Wykonaj zadanie

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/marcowapogoda2.jpg

Sprawdź swoją pamięć

http://scholaris.pl/resources/run/id/49346

Zadanie dla chętnych – poćwicz dodawanie do 10

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/dodawanie-10-tecza-013-kolor.pdf

Zapraszam do zabawy na podwórku. Zaobserwujcie pogodę , zwróćcie uwagę na temperaturę, zachmurzenie, wiatr.

Na dziś to koniec, myślę że, potrafisz już sam określić dzisiejszą pogodę. Możesz narysować rysunek o niej, tak jak potrafisz. Do zobaczenia.