Praca zdalna wtorek, 16.06 (grupa 2)

Temat: Co zrobię w czasie burzy i silnego wiatru?

   Cele: Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.

               Doskonalenie precyzji ruchów, koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Lato to czas różnych zjawisk atmosferycznych takich jak np. burza, tęcza, wiatr, deszcz, grad. Dziś poznamy  niektóre z nich.

Czy spotkaliście kiedyś burzę?

 Co się wtedy dzieje?

 Lubisz burzę, boisz się jej?

Po burzy czasami powstaje tęcza. Czy podobają ci się kolory w tęczy?

Posłuchajcie wiersza: „Burza”

Kiedy ciepły dzień za wzgórza.
Czarna chmura się wynurza
Lepiej schowaj się, bo właśnie
Idzie burza.
Ptaki już przestały śpiewać.
Wiatr do tańca porwał drzewa.
Świat ciemnieje i zaczyna się ulewa.
Coraz bliżej błyskawice.
Rozjaśniają okolicę.
Przecinając czarne niebo jak nożyce.
Coraz głośniej grzmoty, grzmocą.
Jakby się kłóciły o coś.
Aż się szyby w oknach zlękły i dygocą.

Porozmawiajmy o treści wiersza:

-co się dzieje, gdy nadchodzi burza?
-co robią ptaki?
-jakie robi się niebo?
-gdy kłócą się chmury to, co się pojawia?
czy burza jest niebezpieczna i dlaczego?

– gdy mija burza, to wychodzi….?. Wiosenna burza – rozmowa inspirowana historyjką obrazkową.
Ułóż ilustracje według kolejności (te poniżej zostały zamieszczone w przypadkowej kolejności). Dziecko układa obrazki w odpowiedniej kolejności i opowiada co na nich widać.

Po ułożeniu obrazków we właściwej kolejności rodzic zadaje pytania:
– Co robiły dzieci na podwórku?
-Po czym poznały, że zbliża się burza?
– Jak się wtedy zachowały?
– Czy mogły zrobić coś jeszcze?
-Co się stało podczas burzy?
-Gdzie były w czasie burzy?
-Jak wyglądało podwórko po burzy?

Po ułożeniu obrazków we właściwej kolejności rodzic zadaje pytania:
– Co robiły dzieci na podwórku?
-Po czym poznały, że zbliża się burza?
– Jak się wtedy zachowały?
– Czy mogły zrobić coś jeszcze?
-Co się stało podczas burzy?
-Gdzie były w czasie burzy?
-Jak wyglądało podwórko po burzy?

Co mogłoby się wydarzyć, gdyby dzieci zlekceważyły oznaki nadchodzącej burzy (chmury, błyskawice
i  wiatr)?
Wyciągnięcie wniosku, że dzieci postąpiły odpowiedzialnie, udając się do domu.

Zapoznaj się z etapami powstawania burzy.


Z burzą nie ma żartów!
Rodzic prezentuje fotografię przedstawiającą  bezpieczne zachowania się podczas burzy. Zadaniem dziecka jest opowiedzenie co widać na fotografii oraz określenie czy jest to dobre czy złe zachowanie.

Zabawa orientacyjno-porządkowa: „Świeci słońce – pada deszcz”

Dzieci, gdy usłyszą hasło– „świeci słońce”- spacerują po pokoju, a na hasło „pada deszcz”– dzieci chodzą, naśladując trzymanie parasola. Gdy rodzic powie –„świeci słońce i pada deszcz”– dzieci chodzą za nim naśladując trzymanie parasola i przyglądanie się tęczy na niebie. Dla urozmaicenia można do zabawy wykorzystać prawdziwy parasol.

Wykonaj zadanie w KP2. 48 dzieci 4 letnie. Pokoloruj ilustrację przedstawiającą właściwe zachowanie.

Wykonaj zadanie w KP4. 33b i 34b dzieci 5 letnie

Link do rysunku

https://www.dla-dzieci.com.pl/kolorowanki/kolorowanki_pogoda-Kolorowanka_bajkowa_chmura_i_deszcz.html

Zabawimy się do wygrywanej melodii.

Dziękujemy za dzisiejsze spotkanie, do zobaczenia.

 

 

 

 


Dziękuję za dzisiejsze spotkanie, do zobaczenia.