Praca zdalna poniedziałek, 25.05 (grupa 2)

                        Temat  kompleksowy: Moja Rodzina
  Temat dnia: Ja i moja Rodzina.

                        Cele zajęć:

  • rozwijanie przynależności do grupy społecznej (rodziny),
  • wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny,
  • wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie
  • rozwijanie słownictwa związanego z rodziną.
  1. Posłuchajcie:

https://drive.google.com/file/d/1m0em-Fafvb5fRHwDA0f0nJBBvzjYX-Sm/view?fbclid=IwAR0l3Ol4f2HJisCzMWvG9RyOhs5Zk9D_Vs7MUPuDZXYsMQuPidHADVi1Pls

  • Na początku mam dla Was Super Tajne Zadanie – nauczymy się wierszyka dla mamy bo jutro 26 maja- Świetują Nasze Mamusie i oprócz prezencików jakie im podarujecie miło będzie jak sami złożycie im życzenia. Posłuchajcie i powtarzajcie kilka razy żeby nauczyć się całego wierszyka. Jestem przekonana, że Wam się Uda!! Do dzieła;)

https://drive.google.com/file/d/1m0em-Fafvb5fRHwDA0f0nJBBvzjYX-Sm/view?fbclid=IwAR0JAptdcnoDZzN0HO_TrRyadczAabh8iDRH_pHa7S3RRIgvNmP992jeW_M

  • Rodzina to…..- Dokończ zdanie.

Mama i tata to twoi….  ( RODZICE)

Ja dla mojej mamy jestem ( córką /synem)

Ja dla mojego dziadka jestem ( wnuczką/wnukiem)

Ja dla mojego rodzenstwa jestem ( siostrą/bratem)

  • Spójrz razem z kimś dorosłym na te plansze ponizej i poznaj slownictwo związane z Rodziną. Jak spędzamy czas z Rodziną? Jak dbają o nas nasi Rodzice? Jak my możemy okazać miłość swojej Rodzinie? Opowiedz 😉 Po skończonych zadaniach poniżej- wykonaj karty pracy umieszczone w prezentacji;)

https://drive.google.com/file/d/1Rt9w00lgnbpwcnkRRG3CiORzKfl4DK1Q/view?fbclid=IwAR2GWjJ2MRsw3rAzNUArvhwm80iqRsTe5qrpkOuDgyGTzh7BS3j6xaoQrik

  • Zdrobnienia i zgrubienia” – zabawa językowa. Szukanie zdrobnień i zgrubień słów mama, tata , dziadek, babcia, wnuczka , siostra, brat. ( siostra – siostrzyczka itp.)
  • „Podajmy sobie ręce” – Zabawa ruchowa z rodzicami, rodzeństwem , dziadkami ( kto tylko chętny z rodziny). Spróbujie zaprosić do tanca;)
  • Dzieci 5 l- wybierz odpowiednie litery by stworzyć wyrazy mama i tata.
  • Wierszyk o Rodzinie: Naucz się i pokazuj na swoich paluszkach ;D
  • „Moja rodzina” – zajęcia dydaktyczne doskonalące umiejętność przeliczania, porównywania liczb.  Ilu członków liczy wasza najbliższa rodzina?. Każde dziecko zapisuje odpowiednią liczbę  ( 4 l za pomocą kropek) na kartce. D przeprowadza z dziećmi rozmowę o osobach, które wchodzą w skład ich najbliższej rodziny. Zwraca uwagę, że nie wszystkie dzieci muszą mieć i tatę, i mamę, niektóre są wychowywane tylko przez jednego rodzica albo przez dziadków. Mówi dzieciom także o rodzinach patchworkowych, w których rodzice mają nowych partnerów. Pyta o ich doświadczenia. Ważne, żeby rozmowa przebiegała w swobodnej, ciepłej atmosferze. Dzieci powinny czuć, że żaden model rodziny nie jest gorszy od innych, że w każdej mogą panować ciepło i miłość.
  1. Drzewo genealogiczne- co to takiego? Słyszeliście kiedyś takie określenie?

 Drzewo genealogiczne jest to opis relacji rodzinnych. Drzewo genealogiczne rozumie się najczęściej jako graficzne przedstawienie wszelkich więzów rodzinnych

Z pomocą kogoś dorosłego spróbuj stworzyć Drzewo genealogiczne swojej Rodziny i wyślijcie zdjęcia prac- chetnie pooglądam;)

  1. Karta pracy : 4l-

                      5l- 

 Dz. 4 i 5 l- Narysuj jak najpiękniej potrafisz swoją Rodzinę, resztę zadań znajdziesz w prezentacji.;)

Dla chętnych puzzle

Rodzina to jest siła!!

            Ćwiczcie wierszyk by jutro pięknie go Mamusi powiedzieć, cieplutko pozdrawiam,

Pani Justynka 😉