Praca zdalna, środa 20.05 (grupa 2)

            Temat kompleksowy- Majowa łąka.
Temat: Biedroneczki są w kropeczki.

            Cele zajęć:
* zapoznanie ze środowiskiem życia i wyglądem biedronek
* zwrócenie uwagi na rolę biedronek w przyrodzie
* utrwalanie znajomości cyfr od 0-1
* nabywanie umiejętności rozwiązywania prostych działań matematycznych z użyciem znaków +,-,=
* rozwjianie umiejętności prowadzenia obcerwacji przyrodniczych i dzielenia sie spostrzeżeniami.

Witam moje kochane Przedszkolaki- tak już się za Wami stęskniłam….

Dzisiaj poznamy kolejnego mieszkańca łąki- BIEDRONKĘ (wszystkie dzieci -wyklaszcz słowo BIEDRONKA – ile ma sylab? 5 l- jaka litera jest na początku? Jaka na końcu? Spróbuj przegloskować B-I-E-D-R-O-N-K-A. Brawa dla Was!Zapewne super wam poszło;)

Mieszkańcy łąki- prezentacja. Czy znaliście wszystkich mieszkańców łąki? Wymieńcie kogo zapamiętaliście.

Słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Żuk”: dzielenie się spostrzeżeniami na temat spotkania oraz wyglądu biedronki i żuka .

Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk – puk – puk.

 Panieneczka widzi żuka:
” Czego pan tu u mnie szuka?”

 Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik.

I powiada: “Wstań, biedronko.
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko

Wezmę ciebie aż na łączkę
 I poproszę o twą rączkę.”

 Oburzyła się biedronka :
” Niech pan tutaj się nie błąka,

Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,

Bo ja jestem piegowata,
 A pan – nie!”

Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,

Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała – z muchomorem.

 Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.

Stąd nauka jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.

  • Kto jest bohaterem wiersza?
    • Co przydarzyło się biedronce?
    • Dlaczego biedronka nie chciała Żuka za męża?
    • Z kim biedronka brała ślub?

 Prezentacja naturalnych okazów lub fotografii przedstawiających biedronki: określanie wyglądu, sposobu poruszania się, i odżywiania biedronek, wyjaśnienie, że ilość kropek na skrzydłach biedronki nie określa jej wieku, lecz gatunek.

Posłuchajcie:

Zabawa ruchowa „Biedronki na łące”: dorosły lub jedno z dzieci recytuje słowa rymowanki: „Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba” biedronki rozkładają skrzydełka i fruwają po łące na hasło „Pająk idzie!” biedronki odlatują na wyznaczone miejsce.

Oglądanie slajdów prezentujących stadia rozwoju biedronki:

http://www.dzieciecafizyka.pl/przyroda/zwierzeta/biedronka/biedronka.html

Zabawa z wykorzystaniem kostki do gry. Przygotować: szablon biedronki i 6 czarnych kropek, kostka do gry.
Dorosły przedstawia dzieciom dużą sylwetę biedronki(biedronce brakuje kropek).
Dzieci nadają imię biedronce ( podzielcie się ze mną jak ją nazwaliście).  Zadaniem dzieci jest dolepienie tylu kropek na skrzydła biedronki, ile oczek zostanie wyrzuconych na kostce. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Karta pracy 4l- zał.1 i 2

Sprobuj sam zrobić biedronkę: 

Karta pracy 5l- KP.4  str. 19

  1. Dla chętnych dzieci:

A teraz coś dla smakoszy i małych kucharzy:

            Bawiąc się przed domem lub spacerując obserwuj przyrodę może napotkasz na Panią     Biedronkę.;)

            Bardzo mi miło i z niecierpliwością czekam na wiadomości od Waszych mam co u was słychać i jak sobie radzicie z  zadaniami.;)

Kolorowego dnia,
Pani Justynka