Praca zdalna poniedziałek, 18.05 ( grupa 2)

            Temat kompleksowy: Majowa łąka.
Temat : Kolorowa łąka.
Cele : Utrwalenie wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka

Kształtowanie znajomości stosunków przestrzennych
Uwrażliwianie na piękno przyrody w okresie wiosny,
           

Dzień dobry Przedszkolaki!!
https://drive.google.com/file/d/1ko2LB8FPWhjUpLX3ZsCUf7VdZ6n-0vBG/view?fbclid=IwAR11vBrutmt7iK5Stute_LNfNRO5Viie9lK_9wYNG_Y25Bl0dzLNByEp2Qo

Rozwiązanie zagadki:
Tu cytrynek, tam paź królowej
Wszędzie piękne, kolorowe
Lekko unoszą się nad łąką
Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

                        Cała zielona w barwne punkciki
                        a nad nią śpiew skowronka
                        Tam wyruszamy zbierać kwiatki
                        bo to jest właśnie … (łąka)

                        Kolorowe i pachnące,
                        zakwitają wiosną.
                        Można spotkać je na łące,
                               w parku i w ogródku rosną. (kwiatki)

                        Dorosły zadaje pytanie:
                        Co to jest łąka?

            Łąka to teren porośnięty gęsto trawami i innymi roślinami zielonymi.Łąka jest     bogatym             zbiorowiskiem różnorodnych roślin i zwierząt.Wspólną cechą wszystkich łąk jest brak drzew      i krzewów,a to dlatego że co najmniej dwa razy do roku łąki się kosi lub wypasa    się na nich       bydło.W różnych poirach roku wygląd ,a zwłaszcza barwa łąki zmienia się.

                        Dzieci 5 l odczytanie cztanie globalne: ŁĄKA

                        Udzielanie odpowiedzi na pytania:
                        – Co można znaleźć na łące?
                        – Co można robić na łące? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać                                     odgłosów natury, zrobić biwak itp.)
                        – Czego nie należy robić? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno                     łapać owadów itp.)
                        – Gdzie mogą spędzić czas wolny osoby mieszkające w mieście? (w parku )

Oglądanie ilustracji.( łąka, góry, pole, morze) Dzieci wybierają spośród ilustracji tą która przedstawia łąkę. Wskazanie kolorów występujących na łące. Próba określenia czy kolor jest smutny czy wesoły.


Rośliny z łąki:

                        Ile roślin zapamiętałeś? Czy coś ciekawego udało ci się dowiedzieć?

Zabawa ruchowa „Gąsienica”-zaproście do zabawy rodziców rodzeństwo.

Zabawa z wiosennym kwiatem (zróbcie sobie z papieru jeden kwiatek)

 https://www.youtube.com/watch?v=BrIw9Mtb2D0 – propozycja 😉

                        Dzieci trzymaja kwiatka w dłoni i wykonują polecenia :

–          połóż kwiatek na dole na podłodze,
–          połóż kwiatek za sobą,
–          połóż kwiatka obok siebie,
–          podnieś kwiatek do góry,
–          połóż kwiatka przed sobą,

Dorosły czyta: (Połóżcie się zamknijcie oczy i wyobrażcie sobie, że jesteście na pięknej kolorowej łące)

                        Piękna ta moja łąka, lubię chodzić na moją łąkę, wiem, że lepiej nie zrywać kwiatów,                 niech   rosną, niech pachną. Nie wolno zbierać biedronek, łapać motyli i żab bo będą bardzo nieszczęśliwe, to jest ich dom. Najlepiej patrzeć, obserwować, wdychać jej  zapach. Posłuchać, co w trawie piszczy, cieszyć się pięknem łąki.

                        A teraz wstańmy, wyprostujmy plecy i pooddychajmy głęboko (nabieramy głęboki                     oddech noskiem potem pobrane powietrze należy wydmuchiwać ustami).

Piosenka „Majowa łąka”- naucz się pierwszej zwrotki i refrenu;)

Doświadczenie – wyciąganie wniosków
– miska z wodą -sprawdzenie co dzieje się z kwiatami w wodzie, co się dzieje z łodygą mniszka, gdy go rozdzielimy, a co z łodygą stokrotki.

Karta pracy 4 l

Karta pracy 5l

Wybierzcie się dziś na spacer na pobliską łąkę i spróbujcie odnależć poznane  rośliny, a może uzbieracie bukiet kwiatów i podarujecie komuś kogo bardzo lubicie?

                        Podzielcie się ze mną zdjeciem z tego spaceru.

Słonecznie pozdrawiam- Pani Justynka