Praca zdalna środa, 13.05 (grupy 2)

            Temat kompleksowy: W krainie książek i muzyki.

            Temat: Gram na instrumentach- jestem muzykantem.

            Cele :

  • poszerzenie wiedzy muzycznej (instrumenty)
  • doskonalenie umiejętności podziału na sylaby nazw instrumentów
  • poszerzenie słownika dziecka o pojęcia- orkiestra, dyrygent
  • doskonalenie umiejętności matematycznych- tworzenie i kontynuowanie rytmów
  1. Hej Przedszkolaki!! Dzisiaj wyruszamy w podróż do krainy muzyki. Kto jedzie ze mną? Zapraszam wszystkich!! Proszę wsiadać, drzwi zamykać wyruszamy….

2. Stacja INSTRUMENTY MUZYCZNE– wysiadamy;)

„Jakie znasz instrumenty?” – prezentacja instrumentów. D. prezentuje instrumenty (lub ich zdjęcia), a dzieci próbują podać ich nazwy (gitara, flet, wiolonczela, janczary, puzon, trąbka, skrzypce itd).

3. Spójrz na instrumenty. Które z nich znasz- wymień. Te które nie znasz poproś o przeczytanie Rodzica. Następnie podziel te wyrazy na sylaby i powiedz ile ma sylab dany wyraz. Do dzieła;)


4. Zagadki słuchowe – rozpoznawanie dźwięków instrumentów muzycznych (gitara, harfa, marakasy, grzechotki, tamburyn, klarnet, janczary, kontrabas, saksofon,skrzypce, flet, bęben , gitara elektryczna, wiolonczela, puzon, mandolina, trąbka, keyboard) Ile instrumentów udało ci się odgadnąć? Brawo WY <3

5. Przypomnijmy sobie teraz naszą piosenkę „Ja jestem muzykantem”( śpiewamy wesoło 😉 Dzieci śpiewają i ilustrują ruchem grę na instrumentach.

6. Odkrywamy i tworzymy rytmy z przyrządów domowych

https://www.youtube.com/watch?v=43bNGvf1J_k

A teraz zrobimy grzechotkę sami w domu

7. Orkiestra- co to takiego? Jak myślisz?

Orkiestra – duży zespół instrumentalny, liczący zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu, a nawet ponad stu instrumentalistów. W celu synchronizacji gry takiej ilości wykonawców w orkiestrze potrzebny jest dyrygent.

Dyrygent czyli osoba która kieruje takimi zespołami muzycznymi. Pałeczka którą trzyma to batuta. Z jej pomocą pokazuje muzykom w jaki sposób mają grać.

Spójrzcie i posłuchajcie jak wygląda prawdziwa orkiestra. Jak wrócimy do przedszkola to spróbujemy zrobić taką orkiestrę;)

8. Karty pracy- 4l- str 35

Karta pracy 5 l- str 14 i 15

9. Posłuchaj i powiedz:

https://drive.google.com/file/d/1jNbajX6oy_1ncO3GW6V_dSrAo2_64pva/view?fbclid=IwAR3gH26RonDGyfy6Xw_Pla9hsolTTfmBiKPH4eAIEg-uhAxhcxYlE1vEbXw

-na jakim instrumencie grała dziewczyna?
– czy podobał ci się jej występ?
– jak myślicie co jest potrzebne oprócz instrumentu do podjęcia nauki gry na nim? ( dobry słuch, pasja, talent, cierpliwość i dużo chęci)
– czy ktoś z Was marzy o grze na jakimś instrumencie? Na jakim? ( A MOŻE JUZ KTOŚ GRA NA INSTRUMENCIE-chętnie się dowiem i posłucham)

Zagraj w grę dotyczącą nazw instrumentów ( poniżej) : potrzebna kostka i 2 pionki ( możesz zagrać z mamą, tatą lub z siostrą bratem z kim masz ochotę). Miłej gry kochani!;)

Śpiewająco pozdrawiam,
Pani Justynka 😉