Praca zdalna poniedziałek, 11. 05 (grupa 3)

Temat kompleksowy: Poznajemy pracę strażaka.
Temat dnia: Jak dorosnę zostanę strażakiem.

    Cele: Poznawanie roli i znaczenia pracy strażaka.
             Uświadamianie znaczenia oszczędzania i poznanie sposobów oszczędzania pieniędzy.

1. To już kolejne nasze spotkanie internetowe. W tym tygodniu zapoznamy się z kolejnym zawodem, niezwykle ważnym i potrzebnym w życiu człowieka.  
Odgadnijcie poniżej zamieszczone zagadki, oto one:

,,Nie smok żaden, nie ma pyska,
dymem zionie, iskry ciska, w lesie
pożre krzaki, drzewa,
popiół potem wiatr rozwiewa” (pożar)

,,Kto pracuje w hełmie,
pnie się po drabinie,
kiedy syczy ogień i gdy woda płynie?” (strażak)

2. Wysłuchajcie wiersza W. Broniewskiego „Pożar”. Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz.

Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.
3. Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wysłuchanego wiersza, odpowiadając na pytania.
– Co się paliło?
– Co robili strażacy?
– Kogo uratowali strażacy?
– Czy strażacy są odważni?
– Czy każdy może zostać strażakiem?
4. Oglądnijcie film edukacyjny
    Co robią  strażacy, jak pomagają ludziom? Na te pytania z łatwością odpowiecie po oglądnięciu filmu edukacyjnego.


Zapamiętaliście dlaczego strażak jest taki potrzebny? Kiedy wzywamy straż pożarną? (do pożaru, wypadku drogowego itp.





5.Oglądnijcie ilustracje i zapamiętajcie numery telefonów.



Na jaki numer dzwonimy, by wezwać straż pożarną?
           

6.„ Gdzie i jak możemy oszczędzać pieniądze?

https://drive.google.com/file/d/1i7GHcDIx3BOjCTyxQjApUM1bqWd2QO5m/view?usp=sharing

Rozmowa kierowana z dziećmi:
– W jaki sposób możemy oszczędzać pieniądze?
–  Jak nazywa się  miejsce gdzie można oszczędzać pieniądze?
– Jak my- przedszkolaki możemy oszczędzać pieniądze?
– Gdzie możemy przechowywać pieniądze? Skarbonka?
– Na co można wydać zaoszczędzone pieniądze?

Oszczędności – pieniądze, których nie wydajemy na niepotrzebne zakupy (np. słodycze lub małe zabawki, które szybko się psują), tylko odkładamy i czekamy, aż zbierzemy odpowiednią kwotę, aby kupić rzecz większą i fajniejszą i potrzebną np. do domu.

7.Oglądanie bajki edukacyjnej – bankomat.

Dzieci 5l wykonanie zadania w skoroszycie
KP.9, 10

KP 27 i 28

Dzieci 4l- Narysuj skarbonkę ( na całą kartkę ), a w środku niej to co chcesz kupić za zaoszczędzone pieniążki, może chcesz sprawić komuś niespodziankę? Pamiętaj, że sprawianie innym radości również Tobie przyniesie wiele satysfakcji.

Miłego dnia i wesołej zabawy.                                                                                                                               
 Pani Ania