Praca zdalna środa, 06.05 (grupa 2)

            Temat: Gdzie i jak możemy oszczędzać pieniądze
 Cele zajęć:
* Zapoznanie dzieci ze słowem  „Oszczędności”.
* Uświadamianie dlaczego jest ważne oszczędzanie i w jak sposób można oszczędzać pieniądze


Hej przedszkolaki wstaliście już? Czas na naukę i na zabawę? Kto już nie śpi i jest ze mną? Zaczynamy!Na dobry początek wysłuchajcie opowiadania „ Gdzie i jak możemy oszczędzać pieniądze?

https://drive.google.com/file/d/1i7GHcDIx3BOjCTyxQjApUM1bqWd2QO5m/view?usp=sharing

  1. Rozmowa kierowana z dziećmi:
    – W jaki sposób możemy oszczędzać pieniądze?
    –  Jak nazywa się  miejsce gdzie można oszczędzać pieniądze? BANK
    – Jak my- przedszkolaki możemy oszczędzać pieniądze?
    – Gdzie możemy przechowywać pieniądze? Skarbonka?
    – Na co można wydać zaoszczędzone pieniądze?

Oszczędności – pieniądze, których nie wydajemy na niepotrzebne zakupy (np. słodycze lub małe zabawki, które szybko się psują), tylko odkładamy i czekamy, aż zbierzemy odpowiednią kwotę, aby kupić rzecz większą i fajniejszą

2.Rozwiązywanie zagadek tematycznych związanych z tematem

Papierowe pięćdziesiątki, dwudziestki i setki
Metalowe dwójki, piątki
prosto z portmonetki      (PIENIĄDZE)

Zamontowany w ścianie automat
  a w nim pieniądze to….   (BANKOMAT)

Bezpieczne miejsce dobrze wszystkim znane
w nim  na koncie przechowujemy pieniądze.  (BANK)

3.Zabawa ruchowa do melodii MONETA-BANKNOT

na hasło moneta – zwijamy się w kłębek na podłodze
na hasło banknot- kładziemy się płasko na plecach

4.Porównywanie liczebności- dzieci 5l  „Czego więcej -czego mniej?”

  1. Oglądanie bajki edukacyjnej- bankomat
  • Dzieci 5l wykonanie
    KP.9, 10
  • KP 27 i 28

Dzieci 4l- Narysuj świnkę skarbonkę ( na całą kartke ), a w środku niej to co chcesz kupić za zaoszczedzone pieniązki.

Miłego dnia i wesołej zabawy- Pani Justynka 😉