Praca zdalna poniedziałek, 04.05 (grupa 3)


Temat kompleksowy: Tajemnice książek.

             Temat: Czym są dla nas książki?
                 Cele : Rozbudzanie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem.
                            Porządkowanie i układanie książek według podanego kryterium.

Dzień dobry wszystkim. Witam po dłuższej przerwie. Pamiętaliście o patriotycznych świętach, wywiesiliście flagę? Zapraszam do pracy, w tym tygodniu więcej uwagi poświęcimy książkom.


1. Na początek kilka zagadek;
Czyta ją mama czyta i tata
często w obrazki jest bogata.
Dużo liter na każdej stronie,
są historie o królu na tronie.
Są też wiersze rymowane,
najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

Zanim zaczniesz czytać książkę,
najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę,
patrzysz, co jest z tyłu , co jest z przodu,
czy jest tam rysunek samochodu?
Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka,
to właśnie jest…(okładka)

Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy,
taki, piękny kolorowy.
Będzie ci potrzebna ona,
najlepsza będzie biała, ale może być i czerwona.
Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz,
a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (kartka papieru)
Myślę, że zagadki nie były trudne. A teraz pomyślcie „Jakie lubicie książki ?” Zapewne już wiecie, każda książka ma tytuł i autora ( czyli imię i nazwisko tego kogoś kto napisał książkę). Potraficie wymienić tytuły ulubionych książek?

2. Zanim powstanie książka to bardzo długi etap. Zapoznajcie się z nim oglądając film.

Rozmowa na temat filmu. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat filmu.
3. W jaki sposób należy dbać o książki? Oglądnijcie filmik, wyciągnijcie wnioski.


4. A teraz przeglądnij książki w domowej bibliotece:
    – porozmawiaj na temat różnorodnych rodzajów książek, może potrafisz je wymienić; przyrodnicze, historyczne, fantastyczne, naukowe, słowniki, bajki, baśnie itp.
By pobudzić zaciekawienie książką Drogi Rodzicu przeczytaj wybraną przez dziecko bajkę lub fragment interesującej książki.

   5.Poćwicz pamięć podczas gry interaktywnej.

http://nauczyciele.mos.gov.pl/index.php?mnu=32&id=90
Ułóż puzzle

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/164809-dora-poznaje-%C5%9Bwiat

Wykonaj zadanie w KP4. 6a – dzieci 5 letnie
                                       KP2.30 – dzieci 4 letnie

                                       KP2.30 – dzieci 4 letnie

  6.Zabawa matematyczna „Książeczki z naszej półeczki” (zadanie dla dzieci 5 letnich)

Wybierz różne książki z półki różniące się wielkością, grubością.

– porównaj z dzieckiem te książki ze względu na wielkość, grubość, używaj zwrotów, gruba, cienka, wysoka, niska, niższa, wyższa.

Pytania pomocnicze:

-Czym różnią się od siebie książeczki?

 -Czy są tej samej wielkości, grubości, tego samego koloru?

-Gdzie możemy kupić książkę?

-Gdzie możemy ją wypożyczyć?

– W jaki sposób dbamy o nasze książki, żeby ich nie zniszczyć? Przelicz książki zgodnie z możliwościami dziecka. Ułóż od najmniejszej do największej. Utwórz zbiory według wielkości (same duże, grube, cienkie, kolorowe). Porównaj w którym utworzonym zbiorze jest więcej, mniej, o ile mniej, o ile więcej.

 6. Na koniec proponuję bajkę „Księżniczka na ziarnku grochu”





Prawda, że książeczki są źródłem przeogromnej wiedzy? Pamiętaj należy je szanować. Do jutra.

Pani Ania