Praca zdalna poniedziałek, 27. 04 ( Grupa 3)


Temat kompleksowy: Polska to mój dom.
                          Temat : Rozwijanie poczucia więzi dzieci z „Małą ojczyzną”, utrwalenie symboli                               narodowych.
                                  Zapoznanie z aspektem monetarnym, elementy projektu ABC Ekonomii.


1.Witam Was wszystkich gorąco, po niedzieli. Mam nadzieję ,że wypoczęliście sobie podziwiając piękno wiosennej przyrody. W tym tygodniu poświęcimy więcej uwagi tematowi „Polska to mój dom”.
Zastanówcie się i odpowiedzcie na takie pytania;
                                                          Co to jest Polska?
                                                          Kim My jesteśmy?
                                                         Gdzie ja mieszkam?( nazwa miejscowości)
                                                          Czy to jest wieś, czy miasto?   Powtórz słowa wiersza  W. Bełzy „Katechizm  Polskiego Dziecka ”oglądając film.


    2.Czy wiecie, co to są symbole narodowe, takie jak; godło, flaga, hymn. Żeby wam to wyjaśnić proponuję oglądnięcie filmiku „Polskie Symbole Narodowe- Polak  Mały”. Zwróćcie uwagę na nowe pojęcia i ciekawostki historyczne dotyczące powstania państwa polskiego.

   Czy już wiesz, od czego wzięła się nazwa pierwszej stolicy polski? (od gniazda-  Gniezno)
Dlaczego naszym godłem jest orzeł biały ?
Co symbolizują kolory flagi?
Kiedy należy wywiesić flagę?
Wiecie, co to jest hymn, kiedy się go śpiewa ? Powtórzcie i utrwalcie sobie słowa i melodię hymnu śpiewając równocześnie w czasie oglądania filmiku.
Zapamiętajcie, te informacje są bardzo ważne dla nas.
   3. Zapraszam do wykonania zadania w karcie pracy KP4 s.4a (5 latki)   
        Pomóż  Bazgrołkowi pokolorować flagę (4 latki)

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2019/04/PRZEDSZKOLANKOWY-BAZGROLNIK-PRZEDSZKOLAKA-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-5.pdf
    4. Poćwicz swoją pamięć wykorzystując grę online.

https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory

 4. Zadanie dla 5 latków. By utrwalić sobie w jaki sposób kupujemy wykonaj zadania.  W grze zwróć uwagę jakich operacji bankowych musieliśmy dokonać, czy wystarczało nam pieniędzy, ile reszty zostawało?
Spróbujcie odjąć od całej sumy podjętej w bankomacie, te pieniądze które podpowiada nam cena towaru.

https://ciufcia.pl/gry-dla-dzieci-starszych/maly-bankier/bankomat

Pamiętasz jakie możemy rozróżnić pieniądze? (monety, banknoty)
Do jakiej figury podobne są monety, a do jakiej banknoty? Zwróć uwagę co znajduje się na awersie monety ( godło.) Drodzy rodzice, pokażcie swoim dzieciom monety. Zadaniem dla dziecka będzie ułożenie ich od najmniejszej wartości do największej. Niech teraz policzą dodając np. 
2 złote + 2 złote = 4 złote
 Poćwicz znajomość figur, zagraj w grę interaktywną

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/kolorowe-figury


Dziękuję wam za dzisiejszą pracę. Mam nadzieję, że nie sprawiły  te zadania i zabawy problemów. Pozdrawiam i ściskam, do jutra.

                                                                                                                                   Pani Ania