Praca zdalna poniedziałek, 27.04 (grupa 2)

             CELE OGÓLNE:

  • Utrwalenie polskich symboli narodowych;
  • Zapoznanie z monetami i  banknotami, ćwiczenia na obiektach rzeczywistych

            DZIEŃ TEMAT: POLSKIE SYMBOLE NARODOWE.

  1. Hej Przedszkolaki! Jak minął wam weekend? Było dużo zabawy i śmiechu? Tak, to się bardzo cieszę. Złapaliśmy trochę oddechu na spacerze? To teraz pełni energii możemy znów troszkę popracować. Liczę na Was!! Zaczynamy! 😉 ;*
  2. W tym tygodniu przypomnimy sobie trochę wiadomości o Polsce ale też poznamy nowe rzeczy. Przygotujemy się na zbliżające się dwa ważne święta dla Polski – Dzień Flagi i święto Narodowe 3 maja .

Przypomnijmy sobie symbole narodowe i co oznaczają. Jakie znacie symbole? ( wypowiadanie dziecka na ten temat)

 „Symbole narodowe”:  godło, flaga, hymn. Oglądnijcie film i przypomnijcie sobie:

– muzyczna „Znam tę melodię”.
Dzieci tańczą w rytmie tanecznej muzyki. Na zmianę muzyki i po usłyszeniu melodii hymnu narodowego stają na baczność. Czy zapamiętaliście jak wygląda flaga Polski?

Kto zapamiętał tytuł naszego hymnu narodowego?

Co przedstawia godło Polski?

  1. „Narodowy quiz”– zabawa dydaktyczna sprawdzająca wiedzę dzieci na temat symboli narodowych. Dzieci za pomocą głosują czerwony klocek (zdanie nieprawdziwe), zielony kolcek zdanie prawdziwe. ( dzieci za pomocą klocków decydują)

 Zdania:

 – Moją ojczyzną jest Polska.

– Godłem Polski jest orzeł w koronie.

– Ojczyzna to miasto.

 – Godło to biało–czerwony materiał.

– Flaga Polski składa się z dwóch kolorów: czerwonego u góry, białego na dole.

– Polska to nasza stolica

  • Zabawa ruchowa

Hymn:

3.Poznajemy polskie monety i banknoty

https://www.youtube.com/watch?v=GfXTsSE0JCE

https://www.youtube.com/watch?v=GfXTsSE0JCE  ( oglądamy do 3 minuty)

Rozmowa tematyczna z dziećmi:

  • Czy wszystko można kupić za pieniądze?
  • Do czego potrzebne są ludziom pieniądze?
  • Co można kupić?
  • Czego nie można kupić?
  • Jaka waluta obowiązuje w Polsce?
  • Co oznacza awers a co rewers?

Czytanie globalne:  MONETY

  BANKNOTY

Przyporządkowanie odpowiednich pięniedzy do wyrazu MONETY:  1 gr 2gr, 5gr , 10 gr itd.

Przyporzadkowanie odpowiednich pieniędzy do wyrazu BANKNOTY: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł itd.

            Rodziców proszę o udostepnienie na chwilę prawdziwych rekwizytów ( dziekuję!;) 

            Zadaniem dzieci jest ich posegregowanie do odpowiednich nazw. Wszystkie razem to    PIENIĄDZE.

  1. Zabawa w Sklep- pobawcie się z mama, tatą lub rodzeństwem. Użyjcie do zabawy wycięte pieniążki. Pamiętajcie przy tej zabawie o zwrotach grzecznościowych, które są bardzo ważne na co dzień. ( dzień dobry, poproszę o…ile to kosztuje…Czy mogłaby mi Pani pokazać, Do widzenia…dziękuję) Dobrej zabawy.
  2. Nauka piosenki „Płynie Wisła płynie”.- pierwsza zwrotka i refren. O czym opowiada piosenka? Jakie miasta Polski zapamiętaliście? Wisła to….?

https://www.youtube.com/watch?v=qQWL5wtnpyo&t=52s

  1. Karta pracy 4l:

Karta pracy 5 l:

Zadania dla wszystkich dzieci:

https://drive.google.com/file/d/1eeHV9n8L1rDzKgCYTE7ZdehF7XCA3VHI/view?fbclid=IwAR0hel5Rc_DXd5o8DJCBYGGBEzOFN5rbrIPdoneeIS-_jCEnvbrO6WwT0fY

Pozdrawiam i tęsknię za Waszymi buźkami,

Pani Justynka