Praca zdalna środa 22.04 (grupa 2)

Cele zajęć: Doskonalenie umiejętności segregacji śmieci.
Wprowadzenie pojęcia recykling i litery Ł i ł.  

Temat: Segregujemy śmieci.

Witam serdecznie Was Kochane Przedszkolaki! Wiecie jaki dziś jest dzien?

Tak, dziś jest środa. 22 kwiecien – Dzień Ziemi. Aby uczcić ten dzień mam do Was małą prośbę. Gdy będziecie się bawić na podwórku „Posprzątajcie swoje najbliższe otoczenie z różnych śmieci” Poproście rodziców o rękawiczki i do dzieła 😉
Ale najpierw trochę nauki i zabawy 😉

Dziś poznamy nowe ważne słowo- recykling. Czy ktoś z Was słyszał je już wcześniej? Jak myślisz co może oznaczać?

„Recykling” – burza mózgów. Dzieci próbują odgadnąć, co znaczy słowo „recykling”. D. w razie potrzeby wyjaśnia, że jest to zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz ilości odpadów, przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać.

Bajka edukacyjna

– Kto zapamiętał co wrzucamy do żółtego pojemnika?
– Kto zapamiętał co wrzucamy do zielonego pojemnika?
– Kto zapamiętał co wrzucamy do niebieskiego pojemnika
– Jak nazywa się pojemnik gdzie wyrzucamy skoszona trawa, skorupki jajek, gałązki,    zepsute jabłka?
– Jak nazwiemy rzeczy które możemy przetworzyć i jeszcze zrobić coś z nich użytecznego?
– Co zrobić z zepsutymi lekarstwami?

  1. Kolorowe kosze” – przypomnienie wiadomości na temat segregacji śmieci. Dorosły zadaje dzieciom pytanie: Dlaczego kosze mają różne kolory?, a te próbują na nie odpowiedzieć. D. ustawia na środku pokoju cztery pudełka pudełka w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim i brązowym. ( albo po prostu kartki z kolorowego bloku). Prosi, by dziecko wyjaśniły, jakie odpady wrzuca się do koszy oznaczonych tymi kolorami. Napisy (papier, plastik, szkło; mieszane) i ma za zadanie przykleić je do pudeł w odpowiednim kolorze: kosz zielony – podpis: szkło kosz niebieski – podpis: papier,kosz zółty- napis plastik kosz brązowy– podpis: mieszane Następnie D. ponownie wysypuje na środek różne odpady  Dziecko wybiera jeden i kładzie do odpowiedniego kosza. ( i tak wielokrotnie-w zależności ile mamy odpadów).

    Zabawa ruchowa do piosenki.
    Skłony do podłogi „Zbieramy śmieci”. Wspięcie na palcach z wymachami rąk „Wkładamy śmieci do kosza”. Dzieci podczas piosenki „ na niby” zbierają śmiecie i wkładają do kosza. Można dodać : teraz zbieramy papier – do jakiego kosza wrzucamy itd. 😉

2. Żeby uświadomić Wam, że ważna jest segregacja i recykling dowiecie się teraz ile lat rozkładają się niektóre odpady. Posłuchaj i pomyśl jak możemy tego uniknąć.

3. 5 latki:
Poznajmy literkę „Ł” i „ł”. Wymieńcie wyrazy zaczynające się na literkę Ł” i „ł”. Narysujcie literkę w powietrzu. Spróbujcie narysować literkę na tacy z mąką ( może być kasza manna)
Przeczytaj :
Łe  Ła  Ło  Łu  Ły
Ło- pa- ta
Znajdź lierkę „ł” w wyrazach i ją podkreśl łata   łokieć  bułka  piłka

4. Karta pracy 4 latki. Dokończ kolorować rytmy.

KP- str 29
Karta pracy 5 l. Poćwicz poznaną literę „ł”.

KP- str 4a i b

ZADANIE DLA CHĘTNYCH DZIECI!!

„ZRÓB COŚ Z NICZEGO”- poznaliśmy dziś co to jest recykling.Dlatego mam dla was super- zadanie. Spróbujcie ( z małą pomocą rodziców) zrobić coś ponownie użytecznego z jakiegoś odpadu np.: z butelki, płyty CD, rolek po papierze itp.
Liczę na Waszą kreatywność- pomysłami podzielicie się z nami 😉
Bądźmy przyjaciółmi naszej planety!

 Dziękuje, że tak dzielnie dajecie radę z zadaniami 🙂
Przesyłam uśmiech dla każdego.
Pani Justyna 😉