Praca zdalna poniedziałek, 20.04 (grupa 2)

            Cele zajęć: Doskonalenie umiejętności klasyfikacji.
Pobudzanie odpowiedzialności za środowiska.
    4l- Ćwiczenia w liczeniu do 5
5l- Ćwiczenia w dodawaniu w zakresie do 10.

            Temat: Nasza planeta Ziemia.

  1. Spróbuj ułożyć cyfry od najmniejszej do największej, a dowiesz się o czym będziemy dziś mówić na zajęciach.

            I      M      Z     A      E     I

        2      4       1      6      3     5

  • po ułożeniu odczytajcie słowo ZIEMIA ( wyklasz to słowo i powiedz ile ma sylab, ile liter, jaka litera jest na początku wyrazu jaka na końcu?)
    • zapytaj dziecka co słowo oznacza? ( to jedna z planet układu słonecznego i na tej planecie mieszkamy)
  • Dziś poznamy piosenkę o naszej planecie. Wsłuchajcie się w tekst i powiedzcie o czym jest piosenka?

Nie warto mieszkać na Marsie, 
nie warto mieszkać na Venus. 
Na Ziemi jest życie ciekawsze, 
powtarzam to każdemu . 

            Ref.
            Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
            wśród innych dalekich planet. 
            To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
            więc musi być bardzo zadbany. 

            Chcę poznać życie delfinów 
            i wiedzieć co piszczy w trawie.
            Zachwycać się lotem motyla 
            i z kotem móc się bawić. 

         Ref.  Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
            wśród innych dalekich planet. 
            To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
            więc musi być bardzo zadbany. 

            Posadźmy kwiatów tysiące. 
            Posadźmy krzewy i drzewa, 
            niech z nieba uśmiecha się słońce, 
            pozwólmy ptakom śpiewać. 

Ref.
            Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
            wśród innych dalekich planet. 
            To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
            więc musi być bardzo zadbany.

            Z pomocą kogoś dorosłego naucz się pierwszej zwrotki ze słuchu i refrenu;) Umiecie juz?         To zapraszam do śpiewu.

  1. „Natura czy człowiek?”–  Przykładowe przedmioty( mogą być obrazki lub przedmioty rzeczywiste):Wytwory człowieka: reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, łyżka, ścierka, gąbka, skarpetka, śruba, samochód zabawka, lalka, miś, puszka, butelka

 Przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, bursztyn, muszelka, pióro.

Następnie kolejno kładą przedmioty przy rysunkach drzewa (przedmiot stworzony przez naturę) lub narzędzi (wytwór człowieka). 

Drodzy Rodzice! Dziękuje za pomoc w tym zadaniu.;)

  • „Człowiek i jego działanie”– rozmowa z dziećmi na temat właściwych i niewłaściwych zachowań wobec środowiska. Dzieci wypowiadają się na podstawie własnych doświadczeń. Dorosły kieruje rozmową tak, by wymieniały zachowania nie tylko negatywne, lecz także dobre dla Ziemi.

Przykładowe pytania: Czy podoba wam się świat, w którym żyjecie? Co chcielibyście w nim zmienić? Co w tym celu trzeba zrobić?

  1. Stwórz „Kodeks Małego Ekologa” i zacznij go przestrzegać już od dziś !  

Razem z mama, lub tatą ( lub wspolnie )pomyśl jakie zasady są ważne aby zadbać o naszą planetę.

Narysuj plakat i ozdób według swojego pomysłu! ( Jestem ciekawa jak wam to wyjdzie więc poproście kogoś o zrobienie zdjęcia i mi wyślijcie!). Do dzieła!  😉

  • Karty pracy 4 latek- Pokoloruj tyle balonów, ile wskazuje cyfra

Karty pracy 5 latek – Policz przedmioty i zaznacz właściwą cyfrę. Następnie pokoloruj przedmioty.

Pokoloruj część gwiazd na kolor czerwony i część gwiazd na żółty tak aby cały rysunek był   zgodny z zapisywanym dodawaniem obok.

Dbajcie o siebie, o swoich bliskich i o naszą planetę Ziemię!!

 Pozdrawiam – Pani Justynka